Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Skulle Steve Jobs kunna leda biltillverkarna bättre?

snowreeler

Recommended Posts

A_bite_of_the_apple

Nej jag vill själv kunna välja utrustning i min bil, inte att Steve ska göra det åt mig. Dessutom vill jag kunna köra min bil på alla vägar, när jag vill det. Jag vill också veta vad som förväntas komma ut nåt åt i förväg

Har du läst artikeln? Han redogör för vad han tror Jobs skulle göra om han ledde nåt av företagen.

Skomakare, förbliv vid din läst...

Nej jag vill själv kunna välja utrustning i min bil, inte att Steve ska göra det åt mig. Dessutom vill jag kunna köra min bil på alla vägar, när jag vill det. Jag vill också veta vad som förväntas komma ut nåt åt i förväg

Hehe, jag var på väg att skriva ungefär samma sak, men du hade ju redan gjort det! :)

A_bite_of_the_apple
Har du läst artikeln? Han redogör för vad han tror Jobs skulle göra om han ledde nåt av företagen.

Det var mest skämtsamt menat. Skulle nog satt till en ;)

A_bite_of_the_apple
Hehe, jag var på väg att skriva ungefär samma sak, men du hade ju redan gjort det! :)

:borstatanderna:

Varför skulle man ge jobbet till Jobs. Han skulle designa ytterligare en variant på mugghållare, hitta på nya inkompatibla hjulstorlekar, skifta plats på ljus och blinkerspakar, skifta pedalernas placering, ny lampfattning, ej öppningsbar motorhuv utan specialverktyg, bagageutrymme anpassat för enbart specialanpassade väskor och sen öka priset på bilen med 70%.

Piratmarknaden skulle inte kunna hålla med reservdelar, riskerande då att få en stämning på halsen.

Ingen bra idé alls!

A_bite_of_the_apple
Varför skulle man ge jobbet till Jobs. Han skulle designa ytterligare en variant på mugghållare, hitta på nya inkompatibla hjulstorlekar, skifta plats på ljus och blinkerspakar, skifta pedalernas placering, ny lampfattning, ej öppningsbar motorhuv utan specialverktyg, bagageutrymme anpassat för enbart specialanpassade väskor och sen öka priset på bilen med 70%.

Piratmarknaden skulle inte kunna hålla med reservdelar, riskerande då att få en stämning på halsen.

Ingen bra idé alls!

:hihihi:

Ingen bra idé alls!

Undrar om man kan jailbreaka en iCar? Jobbigt att styra med click wheel.

Åsså kan man bara få bilen i svart eller vitt. Åsså kan den bara köra på 98 oktan. Åsså kan man inte själv byta batteriet... :whistling:

Ingen bra idé alls!

Vänta nu lite.... är inte Steve Jobs den där killen vars fruktföretag gör saker som är användarvänliga, funktionella, snabba, snygga, pålitliga och hållbara och bara lite lite dyrare än genomsnittet?

Vänta nu lite.... är inte Steve Jobs den där killen vars fruktföretag gör saker som är användarvänliga, funktionella, snabba, snygga, pålitliga och hållbara och bara lite lite dyrare än genomsnittet?

Nja, din beskrivning gäller nog bara den lilla söta mp3-spelaren som Jobs skulle standardutrusta sin bil med. Sen när det gäller användarvänlighet på bilen, så visst, alla som kört konventionella bilar måste lära om sig då inget är sig likt.

Det enda som är gemensamt är väl askkoppen, som påminner om varandra.

Hela körkortssytemet måst göras om, likaså körskolorna, för den som kan köra en konventionell bil kan inte köra en fruktbil, och vice versa.

Med all respekt för att Jobs gör ett otroligt bra jobb på Apple. Men det är inte bara att byta branch och tuta på i samma stil...... det som fungerar på ett ställe fungerar inte automatiskt på ett annat.

...

Å andra sidan skulle Steve kunna göra vad han ville eftersom han inte är bunden av uråldriga konventioner..... alla skulle förvänta sig något speciellt! Jag skulle gissa på att han i alla fall skulle placera tändningsnyckeln mellan sätena....... :totaltgalen:

Vi skulle ju inte behöva körskolor då ju! Och inte behöva besöka verkstan heller! Näej jättebra idé tycker jag!

Körskolorna skulle självklart behöva, Jobs skulle ju inte ha ensamrätt på bildesign utan bara täcka in en marginell del av fordonsparken.

De som har körkort för Jobs biltyp skulle stå helt handfallna inför en konventionell bil.

Verkstäderna skulle ju behöva utökas, då det inte skulle finnas något på Jobs bilar man skulle kunna åtgärda själv.

Och antagligen, när du skall byta strålkastarlampor måste bilen skickas till Holland för åtgärd, och du blir utan bil i 4 veckor.

Vad gäller verkstäder och lampbyte så är det ju så det är idag!! :lol:

Och vem skulle efter att ha kört och ägt en funktionsfulländad bil som det är ett rent nöje att köra och som aldrig går sönder varför i hela världen skulle han byta ner sig till en konventionell plåthög efter det???

Och vem skulle efter att ha kört och ägt en funktionsfulländad bil som det är ett rent nöje att köra och som aldrig går sönder varför i hela världen skulle han byta ner sig till en konventionell plåthög efter det???

95% av marknaden, det säger en hel del.

Vänta lite nu, Hur mycket gör ni själva på era bilar av årsmodell 2008/2009?

Byter lampor, torkarblad, olja och sist men inte minst, jag tankar bilen själv!

Jobs bil kommer ju självklart att ha ett icke kompatibelt påfyllningshål för bränsle, och då marknadsandelarna kommer att vara låga kommer det att vara ytterst glest mellan tankställen som har rätt bränsle och rätt utrustning.

95% av marknaden, det säger en hel del.

Men det vet du ju att de flesta har ju fel..... :totaltgalen:

2007 har jag och gör inget, men på Skoda Octavian som jag har, har man löst problemet med glödlampsbyte som om Steveponken skulle ha hållt i ritstiftet!

...

1. Upp med huven

2. Lossa på en stor "vingmutter" bak på insatsen

3. Dra i en spak

4. Glonk! Hela insatsen har du i handen. Nu ser du och kommer åt till 100%! Vill du kan du rycka ur kontakten och gå in i värmen............. och byta där!

5. Återmontera i omvänd ordning....

...

Det skulle vara förbjudet i hela världen att tillverka en bil som man inte kan byta glödlampor på! :utskallning:

Byter lampor, torkarblad, olja och sist men inte minst, jag tankar bilen själv!

Jobs bil kommer ju självklart att ha ett icke kompatibelt påfyllningshål för bränsle, och då marknadsandelarna kommer att vara låga kommer det att vara ytterst glest mellan tankställen som har rätt bränsle och rätt utrustning.

Du vet att garantin inte gäller om du byter oljan själv på en sådan ny bil?

På nya volvo V70 tar det ca 10-15 minuter för en volvomeck att byta lampor, och han vet hur man gör.

Gissar på att du inte kör en -08

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...