Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Går det att fixa trasiga bilder?

busus

Recommended Posts

Hej! Om detta inte alls hör hemma här får väl någon stänga tråden eller flytta, får väl ursäkta med att det är mitt första inlägg!

Har en hög med "trasiga" bilder ifrån en digitalkamera. Det hände nåt med minnet och då återskapade mina föräldrar bilderna med nåt program, vet inte vilket. Så nu är bilderna helt förstörda, men man kan ändå se små förhandsvisningar på hela bilderna där de ser bra ut. Så - går det att fixa? Filerna är jpg och jag har testat en massa gratisprogram och googlat - hittade sidor där folk hade återskapat bilder som såg ut ungefär som mina. Tips mottages tacksamt!

// Emma

post-40337-1229121480.png

hittade sidor där folk hade återskapat bilder som såg ut ungefär som mina. Tips mottages tacksamt!

Läs vidare på de sidorna, se om det står något!

Läs vidare på de sidorna, se om det står något!

Fast... det gjorde det ju inte. Annars hade jag inte frågat :P

Min erfarenhet av återskapningsprogram är tyvärr att de kan återställa vissa filer men andra är wasted för gott. Ett av dem jag provat genom åren kunde man ställa in att endast visa 100% intakta filer, och det var en hel del det inte återskapade då. I gengäld var filerna som dök upp igen intakta, om än med skruvade filnamn.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...