Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ny Affish!

thåström

Recommended Posts

Kanske text som i en bok över hela bakgrunden? nertonad och lite dold men så man ändå ser...ser väldigt tomt ut nu.

Affisch btw

Väldigt snyggt gjort, men kanske att fylla ut med lite mer information.

Vad har du använt för typsnitt? Jag tycker jag har sett det någonstans förut.

Mycket bättre :ThumbsUp:

Bokensvecka? Bokens vecka? Bokens-vecka?

:stjarnsmall:

Tänkte samma sak! Antar att det ska vara "Bokens vecka" och där är alldeles för lite plats mellan de två orden så att man knappt kan läsa det! Spacea lite mellan så ser det nog mycket bättre ut tror jag! :D

EDIT:

Istället för att ha "viskastrands bokensvecka 8-12 December" över hela bakgrunden så gå in på Lorem Ipsum och ta text därifrån, så tror jag det kommer se lite bättre ut! ^^ http://www.loremipsum.de/index_e.html

Tänkte samma sak! Antar att det ska vara "Bokens vecka" och där är alldeles för lite plats mellan de två orden så att man knappt kan läsa det! Spacea lite mellan så ser det nog mycket bättre ut tror jag! :D

EDIT:

Istället för att ha "viskastrands bokensvecka 8-12 December" över hela bakgrunden så gå in på Lorem Ipsum och ta text därifrån, så tror jag det kommer se lite bättre ut! ^^ http://www.loremipsum.de/index_e.html

Eller försök få tag i text ur en riktig bok, utlys en tävling där man ska gissa vilken bok det är, och vinna fina priser på ert event. Då kanske ni lockar fler besökare, och det är alltid bra med något interaktivt, dvs att läsaren ska aktivera sig på något sätt.

December, är det en ny mening efter 8-12 eller varför har december stor bokstav?

Men annars snyggt! :D

Fast jag tror jag föredrar den första lite mer, mer spännande, nåt att fylla liksom. Men jag vet inte, bra båda.

Angående bokensvecka så behåll det, det är ju en grafisk grej och gör att det står ut lite för man undrar lite hur man ska läsa det, kul bara.

Ditt andra utkast ser helt klart bra ut. Nu kan man även läsa vad det står. Men ett mellanslag mellan bokens och vecka hade varit perfekt.

Är detta bara lokalt för skolan du går på eller ska allmänheten också komma? Isåfall bör ju att det är en skola och ort skrivas dit. Även mellan vilka klockslag.

Kul idé med tävling om att gissa boken i bakgrunden.

Annars så är det supersnyggt. Vad har du använt för programvara?

Jag gillar båda två! Riktigt snyggt! :)

Nackdelen är dock att det står "Bokensvecka". Du borde slänga in ett mellanrum! :)

Jag hade ju föredragit lite annan text istället för samma om och om igen.

Kanske slänga in lite ord som associerar till boken och bokens vecka?

och ska det verkligen vara 8-12 december och sen 15 januari? (och som någon nämnt så ska december skrivas med litet d:))

och ska det verkligen vara 8-12 december och sen 15 januari? (och som någon nämnt så ska december skrivas med litet d:))

Bra idé :)

8-12 december var bara ett temporärt datum. Det officiella är 15 januari.

Ser skitbra ut. Men finns där inget program för kvällen eller aktiviteter som man ska skriva ut? Är det över hela skolan eller ska man skriva att det är i aulan eller skolbiblioteket?

Är inte december ett egennamn?

Är inte december ett egennamn?

Jag tror det är stor bokstav i usa men inte i sverige ?

Egennamn? Anders är ett egennamn, Stockholm och Volvo likaså (namn alla fall, egen vet jag inte riktigt). Såvida man inte menar nån gudinna December om det finns nån. Skriver ni t ex "jag ska sparka boll på Onsdag" t ex, neej trodde inte det. :D

Den sista bilden blev riktigt bra! Idén med att byta ut bakgrundstexten mot text från en riktig bok var också bra :)

MvH/Boerworz

Jag tycker att det är snyggt, men svårt att läsa texten. Överväg att skriva isär bokstäverna (och inte bara orden). Jag tror inte att det skulle sabba intrycket faktiskt. Särskilt inte om du behåller de olikfärgade bokstäverna!

Gillade den med olikfärgade bokstäver, blir lättare att läsa. Affischer och löpsedlar lyder under samma "grundlag":

-De ska kunna läsas från "andra sidan gatan". Det är därför som kvällstidningarna älskar löpsedelsord som KRIG, SEX, FRED, PORR, osv. "Justitiekanslerämbetet" är hopplöst rubrikord men JK går bre

När jag gör något i löpsedelsväg, reser jag mig alltid och går så långt bak i rummet som möjligt. Ser jag den då är det OK. Kolla löpsedlar utanför kiosker från bilen eller andra sidan gatan, ger en del tips.

Egennamn? Anders är ett egennamn, Stockholm och Volvo likaså (namn alla fall, egen vet jag inte riktigt). Såvida man inte menar nån gudinna December om det finns nån. Skriver ni t ex "jag ska sparka boll på Onsdag" t ex, neej trodde inte det. :D

Haha okej... undrade bara :P

Jag tror det är stor bokstav i usa men inte i sverige ?

I det engelska språket skriver man månader och veckodagar med stor begynnelsebokstav, men inte i Sverige.

Jag rekommenderar "Svenska skrivregler", finns som liten pocketbok för en liten summa. För en större summa så ingår det i Norsteds "Stora skribentordboken" och då får man den på Macen med en skiva.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...