Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Andra hörlurar än Apple till iPod?

Zat

Recommended Posts

Tjena,

Jag har hört att man inte ska använda hörlurar av annan tillverkare än Apple till iPod, då detta kan förstöra iPoden. Är det någon mer som har hört talas om detta eller varit med om det? Finns det någon anledning att vara orolig för detta?

Tack på förhand

Använder själv Creative hörlurar till min iPod Touch och det fungerar jätte bra

Som sagt, bullshit. Har kört med lurar både från Sony, Apple och Shure. Alla funkar lika bra ;)

A_bite_of_the_apple

Det är typ lika sant som när flygbolagen säger att man inte får använda sin egna hörlurar i deras uttag ombord eftersom "it may interfere with aircraft navigation instruments"

Konstigt nog gäller detta bara charterflyg, där deras egna hörlurar kostar en femtiolapp :whistling:

Jag vet inte hur det är med apples garanti om man använder andra tillverkares hörlurar, kollar man på alla mobiltelefoner jag haft så har det stått i garantin att den försvinner vid användning av icke original headsets osv!?

Tjena,

Jag har hört att man inte ska använda hörlurar av annan tillverkare än Apple till iPod, då detta kan förstöra iPoden. Är det någon mer som har hört talas om detta eller varit med om det? Finns det någon anledning att vara orolig för detta?

Tack på förhand

Källkritik finns det något som heter. Vem hörde du det ifrån? Det är så här vandringshistorier uppkommer.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...