Jump to content
Just nu i M3-nätverket

IDOOOOOO!L!L!L!L

luddikudd

Recommended Posts

:sick:

Hurra! Då blir det snart ledig TV tid för något vettigt!!!!!

Kevin borde vinna för han var bäst av alla Idoler i år. Men frågan är om han borde få vara med då han tävlat i Melodifestivalen innan och därför kan anses redan vara en riktig artist.

Kevin borde vinna för han var bäst av alla Idoler i år. Men frågan är om han borde få vara med då han tävlat i Melodifestivalen innan och därför kan anses redan vara en riktig artist.

Laila Adele har deltagit i Melodifestivalen här i Sverige och släppt 2(?) album här i Sverige. Hon fick vara med.

Hon gick dock inte ens till final men ändå.

Loulou som åkte ut ganska tidigt har varit med på diverse skivor (Advance Patrol och Lilleman till exempel) och då är man väl också "riktig artist"?

Ser inte varför Kevin inte skulle få vara med.

Personligen bryr jag mig inte om vem som vinner men Alice gillar jag inte alls. Kevin verkar iaf verkligen vilja det här och göra sådan här typ av (skräp)musik så det är väl vettigt om han får vinna. :P

Alice ska vinna hon verkar trevlig ^^

Ps.. Ogillar idol.. :P

Tycker faktiskt att Alice har varit bättre den här kvällen!

Hoppas att Alice vinner. Men tror att Kevin gör det.

Lars Daniel Dahlbom

Ska man ser hur det har gått för de föregående "ettorna" så hoppas jag att Kevin inte vinner.

Det verkar som att det går bättre för "tvåorn" i musikbranschen än för "ettorna".

Kan det vara så att det stora skivbolaget låter "ettorna" göra en skiva och sedan kastar dom på hög då de inte lämngre är lika heta?

Alice är söt och lite tråkigt diplomatisk, Kevin är glad och spontan...valet är enkelt.

Kevin var nog en bra vinnare, men det var fel personer i finalen. Det borde varit Kevin och Sepideh. Sepideh hade överlägset störst potential av alla deltagarna. Varför man hade kvar och hyllade medelmåttan och gröt-i-halsen-sångerskan Anna begriper jag inte. Att puckot Lars var kvar så länge får väl ses som en protest mot korrektheten i Idol, och att fjanten Johan var omtyckt och medröstad av småtjejerna var rätt uppenbart.

Men, som sagt, Sepideh och Kevin borde ha varit i finalen, och jag är rätt säker på att Sepideh hade varit starkast av de två i det läget.

Lars var bäst...

man han blev ju inte långvarig=/

han var de vidrigaste jag någonsin sett sångmässigt och annars också.

IDOOOOOO!L!L!L!L

Det är dags för automatisk stavningskontroll i rubrikerna.

:hihihi:

han var de vidrigaste jag någonsin sett sångmässigt och annars också.

nänä, han var kul!

Sen gör han rätt lustiga låtar med...

nänä, han var kul!

Sen gör han rätt lustiga låtar med...

Det var de som var problemet. Han ville ju inte ens va med.

Jävla idiot var han ^^

Iofs så kollade jag aldrig på Idol, men jag hörde och läste om han..

Varför man hade kvar och hyllade medelmåttan och gröt-i-halsen-sångerskan Anna begriper jag inte. Att puckot Lars var kvar så länge får väl ses som en protest mot korrektheten i Idol

Anna kan mycket väl vara den absolut bästa sångerskan hittills. Hon är så sjukt bra och är nog den med bäst potential att lyckas.

Lars har också potential att lyckas. Det var i alla fall Anna och Lars som jag tycker är bäst. Att de åkte ur Idol är bara bra för de som vinner lyckas ju sällan...

Edit: En ny tråd där vi diskuterar om vinnarlåten är plagierad... https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=86989

Lars var ju bara en pajas som ville jävlas med systemet. Genom att såna som han och Johan (som sjöng bedrövligt illa tävlingen igenom) får vara kvar av en publik som röstar mer med hjärta än hjärna, är taskigt mot de verkliga talanger som åker ur tidigare, som Sepideh.

Och det du skriver om Anna begriper jag inte. Hon sjöng ju hela tiden med ett sorts Cher-liknande bak-i-halsen-ljud som lät väldigt ansträngt och knappast nåt naturligt röstläge för henne (jag förutspår knutor på stämbanden inom fem år om hon får en karriär). Ingen variation alls, och dessutom ganska svajig i tonsäkerheten i vissa stunder.

Dessutom handlar det även om artisteri. Anna var ju sur och tvär det mesta av tiden, och hade divafasoner för sig. Ödmjukhet och öppenhet är viktiga egenskaper. Hon saknade båda. Världen har redan på tok för många Björkar, Madonnor och Enyor.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...