Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Datalagringslagen

rickard1234

Recommended Posts

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3976076.ab

Efter FRA-lagen & IPRED-lagen så kommer nu detta.. :chockadskeptisk:

Hur långt ska det gå? Det spelar ingen roll hur mycket grönt gräs vi har i Sverige, hur mycket mat vi har på bordet eller tak över huvudet, när man ändå inte längre kan skoja o skämta o vad som helst, när man måste fundera först om man riskfritt kan klicka på länken man tycker verkar intressant.

Den gamla vanliga ursäkten "har man rent mjöl i påsen behöver man inte vara otrygg" känns tunn när man är konstant övervakad. Jag blev nu i veckan medlem i Piratpartiet. Det första medvetna politiska steg jag tagit i hela mitt liv.

PP säger; Det vi slåss för är medborgarrätt, kultur, kunskap, demokrati, rätten till ett privatliv och det framväxande informationssamhället. Våra motståndare är två: de monopolister och politiker som angriper viktiga medborgarrätter och instiftar ett Storebrorssamhälle för att klamra sig fast vid gårdagen, och de politiker som inte förstår frågan utan i ren okunskap och ignorans vittrar sönder samma medborgarrätter.

Är vi svenskar som gemene man så flata så vi bara accepterar det som händer? Jag vill inte tro det.

• Replies 63
  • Created
  • Last Reply
Bara döda fiskar flyter med strömmen.

Som man bäddar får man ligga ;)

Inte ens EU kan ha menat så här när de skrev sina direktiv. Nu har ingen rent mjöl i påsen längre. Nu är vi alla skurkar. Den där grottan känns bekväm att bo i nu.

Inte ens EU kan ha menat så här när de skrev sina direktiv. Nu har ingen rent mjöl i påsen längre. Nu är vi alla skurkar. Den där grottan känns bekväm att bo i nu.

Synd bara att alla grottor redan är upptagna. :huh:

Vem ska betala denna lagring? Ger mig tusan på att det är vi användare som får betala med högre abbonemagsavgifter.

För inte skjuter väl Staten till medel för detta.

stevek

A_bite_of_the_apple

Visst är det fantastiskt med Alliansen, och EU och alla andra dumma jävla påhitt de får för sig?

Till er som röstat ja till EU, det är ert fel

Till er som var kloka nog att rösta nej....dags att kämpa vidare

Problemet är ju att det är hotet mot två rättsäkerheter förslaget spelar mot.

Vår rättsäkerhet mot brott, eller vår rättsäkerhet mot integritetsintrång.

Vilken skall skall väga tyngst?

A_bite_of_the_apple

EU i sig, med alla dess korkade förslag ser jag som ett mycket större hot än ett par terrorister.

Jag äcklas av alla fega politiker men glädjer mig åt att detta förmodligen inte garanterar Alliansen regeringsmakt vid nästa val

A_bite_of_the_apple
Problemet är ju att det är hotet mot två rättsäkerheter förslaget spelar mot.

Vår rättsäkerhet mot brott, eller vår rättsäkerhet mot integritetsintrång.

Vilken skall skall väga tyngst?

Rättsäkerheten mot integritetsintrång tycker jag. Med denna lag blir ALLA misstänka brottslingar, för att ett fåtal individer inte kan hålla sitt på det torra

A_bite_of_the_apple

EU är nog det sämsta tänkbara i min mening.

Saker som gör EU dåligt är:

Att Sverige tvingas anta lagar som EU anser vara bra

Att allt ska vara, se och kännas likadant i hela EU. Vi är INTE USA, så enkelt är det

Aldrig förr har så mycket narkotika flödat in i Sverige som nu. Det har vi EU och våra öppna gränser att tacka för

Det finns fler tillsatsämnen i maten nu, som EU tvingat Sverige att godkänna

ett handplock..

Får säga som så många andra hasplar ur sig, ni får hänga med, nya tider nu, riv ner allt gammalt och bra, för nu går vi in i 2000-talet :tarskratt:

Vem ska betala denna lagring? Ger mig tusan på att det är vi användare som får betala med högre abbonemagsavgifter.

För inte skjuter väl Staten till medel för detta.

stevek

Det får du, och alla vi andra

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2194989.svd

Har man rent mjöl i påsen är detta bra. Jag tycker alla förslag som presenteras från myndigheter om övervakning är bra. Jag har då inget att dölja. Vi ska alla hjälpas åt att betala kontrollsamhället via skattsedeln vilket är vad solidaritet egentligen innebär. Jag är 100% på att inget av dessa lagar & förordningar kommer missbrukas av myndigheterna, speciellt inte de svenska.

Jag skulle vilja veta vad de verkliga skälen till att de frebrilt gör allt för att skapa ett system som håller oss i schack är. "Kamp mot terrorism" my ass. :armskeptisk:

Ett av världens problem är att så många människor som kraftfullt försvarar sina rättigheter, misslyckas med att utföra sina plikter.

Grit

Jag har egentligen inte mycket emot personligen att dom lagrar allt mitt skit. Det jag har problem med är dels att jag måste betala för skiten, samt att (ungefär som det argumentet jag drog upp angående FRA-lagen) företag troligen kommer att fly Sverige, eftersom företag inte alltid har rent mjöl i påsen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...