Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Macbook Pro musen "fastnar"

begekand

Recommended Posts

I morse börjar plötsligt min MacBook Pro näst senaste versionen krångla. Markerar man en ikon "följer den med" pekaren. Klickar man på skrivbordet blir det en markering (en fyrkant). Råkar man markera en ikon i Dockan så kan man inte bli av med den utan att klicka på skrivbordet och då lämnar den dockan.

Går inte att markera filer utan att markeringen klistrar sig på pekaren

Reparerat med Skivverktyg, både skiva och behörighet. Ingen skillnad. Problemet fanns även vid uppstart med Mac OS X skivan.

Enda programmet som installerats st rax före var Spotify som jag har på min Imac utan problem, tror inte den är skyldig.

Haft detta problem förr men då räckte omstart

HJÄLP!!!!!!!

I morse börjar plötsligt min MacBook Pro näst senaste versionen krångla. Markerar man en ikon "följer den med" pekaren. Klickar man på skrivbordet blir det en markering (en fyrkant). Råkar man markera en ikon i Dockan så kan man inte bli av med den utan att klicka på skrivbordet och då lämnar den dockan.

Går inte att markera filer utan att markeringen klistrar sig på pekaren

Reparerat med Skivverktyg, både skiva och behörighet. Ingen skillnad. Problemet fanns även vid uppstart med Mac OS X skivan.

Enda programmet som installerats st rax före var Spotify som jag har på min Imac utan problem, tror inte den är skyldig.

Haft detta problem förr men då räckte omstart

HJÄLP!!!!!!!

Hade exakt detta problem häromdagen. Lösningen var att byta mus.

Flyttat tråden till MacBook Pro-avd

Är det Touchpaden som strular?

Är det så så har jag nog lösningen....batteriet som börjat svälla/expandera/gå sönder som trycker underifrån på själva touchpaden och får pekaren att bete sig så...

Är det Touchpaden som strular?

Är det så så har jag nog lösningen....batteriet som börjat svälla/expandera/gå sönder som trycker underifrån på själva touchpaden och får pekaren att bete sig så...

Nej, det uppstår bara när man kopplar in en USB-mus. Förhoppningsvis åtgärdas det i nästa uppdatering.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...