Jump to content
Just nu i M3-nätverket

MBP-skärmen helt svart

LMan

Recommended Posts

Hejsan,

Igår morse när jag skulle väcka mbp:n ur vila fortsatte skärmen vara svart. Det händer ju ibland så när ingen bild dykt upp efter 5-10 min gjorde jag en forcerad avstägning (on/off-knappen). Tyvärr fick jag inte tillbaka bild då. Tangentbordet lyser upp, hårddisken surrar på, tycks gå att logga på. Har provat extern skärm men ingen bild då heller.

1. Något mer man kan prova innan jag ger upp och tror att grafikkortet kraschat?

2. Vad kostar/Hur lång tid tar sånt?

3. Datorn är cirka 15 månader, borde inte sånt här täckas av konsumentköpslagen oavsett vad garantin säger, eller är det en rimlig livslängd på ett grafikkort?

Tacksam för svar

ni har inte råkat "släcka" skärmen med belysningstangenterna? Eller det är nog för enkelt att inte missa att kolla upp.

@Henco: Tack för tipset, jag skulle absolut kunnat missa det, men nu blev jag så desperat att jag tryckte på alla knappar inklusive skärmbelysningen - utan resultat :D!Jo det låter ju som samma problem vi har. Och inte låter det som särskilt smidigt att fixa. Kan tänka mig att gratisreparationer inte är särskilt prioriterade i reparationskön.... :(Berätta gärna hur det löser sig för dig..../L

Ringde till Apple idag om problemet. Det enda det sa var att jag måste själv ta den till någon verkstad för att fixa felet och gav mig lite olika nummer till närmsta verkstad.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...