Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vågar man köpa iPhone nu?

Konnekt

Recommended Posts

hello folk.. har funderat ett tag att köpa iphonen och nu är jag nära att göra det, typ nästa vecka nära.. men jag funderar på en sak bara, 6 januari så är det macworld 2009.. tänk så säger steve jobs att apple ska släppa en ny iphone model inom kort, då blir man ju pissed om man presis har köpt en.. vill höra lite åsikter ska jag vänta eller köpa?

Behöver du en nu, köp nu.

Behöver du en senare, köp senare.

Det kommer alltid en ny modell runt hörnet och ska man alltid vänta på den så blir det aldrig något köpt.

Ett skäl att köpa hemelektronik nu är dollarkursen:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2683&a=814811

en sak bara, 6 januari så är det macworld 2009

Är det klart att det blir 6 janurai nu? Man sa förut att det skulle vara mellan 5-9 janurai. Är det klart nu alltså att det är den 6 Janurai??

Tacksam för svar! Sorry om det inte hade med iphone att göra, men är så nyfiken och vill heller inte skapa en helt ny tråd för detta.

Jag köpte en 16 GB:are igår. Ångrar mig lite, hade gärna haft bättre kamera och fler funktioner (som min gamla SE hade)... Men det är fortfarande spännande att se om den (dvs hela Iphone-upplevelsen) kommer att bli bättre o bättre ju mer jag lär mig och använder den... Jag valde mellan SE och Apple, men Apple hade abonnemangsfria GPS-kartor (tror jag, jag kanske är blåst?), det har inte SE.

Jag skulle bli ännu mer besviken om nu Apple släpper en ny 5 Mpixel-Iphone med bra optik och bättre bluetooth-funktioner i januari...

:):(

Jag köpte en 16 GB:are igår. Ångrar mig lite, hade gärna haft bättre kamera och fler funktioner (som min gamla SE hade)... Men det är fortfarande spännande att se om den (dvs hela Iphone-upplevelsen) kommer att bli bättre o bättre ju mer jag lär mig och använder den... Jag valde mellan SE och Apple, men Apple hade abonnemangsfria GPS-kartor (tror jag, jag kanske är blåst?), det har inte SE.

Jag skulle bli ännu mer besviken om nu Apple släpper en ny 5 Mpixel-Iphone med bra optik och bättre bluetooth-funktioner i januari...

:):(

Nej, de är abonnemangsfria. Bara trafiken som kostar.

De kommer inte släppa någon ny iphone innan sommaren, möjligtvis 32gb dock. De har ju inte ens lanserat ut denna i alla länder de tänkt. De har inte sugit ut marknaden när det gäller denna modell. De vill tjäna pengar, inte kasta ut nya modeller konstant för att frälsa oss.

Är det klart att det blir 6 janurai nu? Man sa förut att det skulle vara mellan 5-9 janurai. Är det klart nu alltså att det är den 6 Janurai??

Tacksam för svar! Sorry om det inte hade med iphone att göra, men är så nyfiken och vill heller inte skapa en helt ny tråd för detta.

Om mindre än en månad börjar Macworld Expo i San Francisco. Alla ögon riktas mot Steve Jobs, tisdagen den 6 januari, när han kliver upp på scenen i Moscone Center

källa: http://mac.feber.se/tag/MWSF09

Nej, de är abonnemangsfria. Bara trafiken som kostar.

"Trafiken"? Fungerar inte GPS:en som i en bil? Man följer GPS-satelliterna utan inblandning av internet-trafik? Jag e nog blåst iallafall, skit också!... :(

"Trafiken"? Fungerar inte GPS:en som i en bil? Man följer GPS-satelliterna utan inblandning av internet-trafik? Jag e nog blåst iallafall, skit också!... :(

Nej, kartorna finns på internet. Inte i telefonen. Så därför kostar trafiken också.

Alltså e jag lurad...? (eller rättare sagt så visste jag inte vad jag skulle fråga efter innan köp då jag e van vid vanlig bil-gps med dvd-karta).

Man kan alltså inte förladda mobilen med kartor hemifrån datorn innan man åker ut?

Alltså e jag lurad...? (eller rättare sagt så visste jag inte vad jag skulle fråga efter innan köp då jag e van vid vanlig bil-gps med dvd-karta).

Man kan alltså inte förladda mobilen med kartor hemifrån datorn innan man åker ut?

Du har köpt en mobiltelefon med GPS-mottagare.

Du har inte köpt en GPS-navigator.

Det finns (såvitt jag vet) ingen navigator-programvara till iFånen, kartor eller ej.

Nej.

Anser du att säljaren inte upplyst tillräckligt om GPS-funktionen kan du säkert låta köpet gå tillbaka. Men kolla först på AppStore - iPhonen är (trots en kass kamera och stor batteriförbrukning) en läcker telefon där det sprutar ut häftig mjukvara. Har du en Mac så är de goa kompisar. Fungerar även bra med PC.

viktorpersson

Om det är en enstaka route så går det. alltså du vet från punkt A till B.

Då mer som vägbeskrivning än riktig GPS

Gå bara in på din wifi hemma, skriv in adresserna och sen tryck igång det. dubbelkolla genom att trycka igenom hela routen så du verkligen får upp alla kartorna etc.

funkade bra när jag körde mellan Malmö och Paris i oktober.

//Viktor

Som sagt finns det inget "riktigt" navigeringsprogram till iphonen. Men flera företag säger att de har på gång. När det gäller sådana program måste avtal slutas med Apple. Kan vara det som gör att det dröjer.

Jag har också varit på gång att köpa en ganska länge nu. Men jag har bestämt mig för att köpa en efter MacWorld Expo '09. Blir nog ingen stor uppdatering men jag hoppas på 32GB och en prissänkning i alla fall.

Finns inte sådär jättestor anledning för de att sänka då de älskar att ta ut stort TB och dollarn faktiskt stigit sen lanseringen.

Jag har också varit på gång att köpa en ganska länge nu. Men jag har bestämt mig för att köpa en efter MacWorld Expo '09. Blir nog ingen stor uppdatering men jag hoppas på 32GB och en prissänkning i alla fall.

Det kommer inte komma en 32gb på Expot.

För det skulle aldrig presenteras på en keynote, bara lanseras utan uppståndelse.

Du har köpt en mobiltelefon med GPS-mottagare.

Du har inte köpt en GPS-navigator.

Det är väl där skon klämmer. Jag antog att det var samma sak.

För att 32gb NAND-chip precis har börjat tillverkas.

Inte enligt MacBuyers Guide.

post-27961-1229285998.png

Jag hade för mig att jag läst om nya 32GB minnen på idg för ett par månader sen. Dvs att de hade börjat tillverka likadana minnen som sitter i iPhone med 32GB och sådana minnen som sitter i Touch med 64GB. Men jag kommer nog ihåg fel.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...