Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Fråga till er som beställt och fått nya MacBooken

FredrikBergstrom

Recommended Posts

FredrikBergstrom

Jaja, finns nog många som tycker att det finns mängder med såna här trådar, men jag vill ha några korta faktasvar utan diskussioner.

Jag beställer en ny MacBook 2,4 ghz med 4 gb minne och MiniDisplayPort-->VGA imorgon. Dvs, status "Skickas: 3 dagar" på hemsidan. Ni som har beställt nyligen och konfigurerade något så att ni fick samma status på beställningssidan; hur många dagar tog det tills det ringde på dörren? Skulle även vara intressant att veta om statusen för packning och leverans ändrades på helgen.Tänkte mig ett litet kort svar i stil med:

Beställde den X/X kl. X.

Ringde på dörren X/X kl. X.

Statusen för packningen och/eller leveransen ändrades (inte) under helgen.

Anledningen till att jag undrar är att jag åker bort snart och skulle, av olika anledningar, vilja veta om jag hinner få med mig den eller inte.

Beställde 25okt, betalningen gick igenom 27e typ. Fick den 3nov. Hade iof inga modifikationer utan beställde en "stock"

Beställde tisdagen den 2/12 kl. 22.40.

Ringde på dörren måndagen 8/12 kl. 11:18.

Tog alltså 4-5 arbetsdagar, och beställde en MB alu 2.0 med vga-adapter och fjärrkontroll, med studentrabatt och betalade direkt med kort.

Stod 3 dagar när jag beställt den, den skickangivelsen stämde ganska väl.

Underbar dator :lol:

jag köpte 2,4an med uppgraderat till 4 gb ram. beställde på en söndag och fick den på torsdagen där efter.

FredrikBergstrom
jag köpte 2,4an med uppgraderat till 4 gb ram. beställde på en söndag och fick den på torsdagen där efter.

Det där gjorde mig hoppfull ;) Jag beställer idag (tisdag) på förmiddagen, men åker iväg på lördag morgon. Din tog alltså totalt 4 arbetsdagar, vilket gör att det finns en LITEN chans att det ringer på dörren på fredag...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...