Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Teknikens under....

conloc

Recommended Posts

"Dom kan inte träffa en elefant på det här avst..." är min favoritcitat. En amerikansk general stack upp sitt huvud över en skyttegrav under nåt krig på 1800-talet och sa detta vilket blev hans sista ord. Inte direkt datorer men han dog pga ett tekniskt framsteg som betytt mer för människan än vi tror, nämligen skjutvapnet.

"Dom kan inte träffa en elefant på det här avst..." är min favoritcitat. En amerikansk general stack upp sitt huvud över en skyttegrav under nåt krig på 1800-talet och sa detta vilket blev hans sista ord. Inte direkt datorer men han dog pga ett tekniskt framsteg som betytt mer för människan än vi tror, nämligen skjutvapnet.

Det där låter bara som en myt... :totaltgalen:

Men det där nummer 2 stämmer faktiskt ganska bra.

2 "Datorer behövs inte i hemmen" 1977, Ken Olsen, grundare av Digital Equipment Corp

Vad var en dator då? Vad är en dator nu? Hur många här utför med sina datorer den sorts arbete som datorerna utförde 1977?

Ganska flummigt, jag vet.

Jag stör mig lite på denna:

9 "Problemet med spam kommer att lösas" Bill Gates, 2004

Alltså, det har ju inte lösts ÄN, men jag ser absolut inte att det aldrig kommer lösas, så jag skulle nog inte kalla det för en teknikblunder.

1 "iPoden kommer aldrig att bli en hödjare" 2005, Sir Alan Michael Sugar, (Amstrads grundare), 2005

Sa han det 2005, då var ju iPoden redan populär

2 "Datorer behövs inte i hemmen" 1977, Ken Olsen, grundare av Digital Equipment Corp

Nä de är ju inte livsviktiga, vi klarar oss utan datorer.

3 "Atomdrivna dammsugare kommer att vara en verklighet inom tio år" Alex Lewyt, vd för dammsugartillverkaren Lewyt

Har jag inte sett än, men skulle vara kul att äga en.

4 TV:n kommer att försvinna för "folk kommer tröttna på att stirra in i en plywood-låda varje kväll" 1946, Darryl Zanuck, en av grundarna till Twentieth Century-Fox

Det var plywooden som försvann.

6 "Innan människan sätter sin fot på månen kommer posten att delas ut på några timmar, från New York till Kalifornien, till England, till Indien eller Australien – med målsökande missiler. Vi står inför raketutdelad post." 1959, Arthur Summerfield, generaldirektör för USA postverk

:lol:

7 År 1981 påstås Bill Gates ha sgat att "Ingen kommer att behöva mer än 640 KB minne i sin persondator"

Det är väll något annat minne i datorn som Bill menade? inte RAM

9 "Problemet med spam kommer att lösas" Bill Gates, 2004

Det har ju faktiskt lösts markant sedan de stängde det där internet företaget, jag får nästan aldrig spam sedan dess iaf :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...