Jump to content
Just nu i M3-nätverket

VPN + Remote Desktop till Windows ?

Slogger

Recommended Posts

Min första post här, sökte efter detta men hittade ingenting.

Min fråga är: Hur bra fungerar det att koppla upp sig och fjärrstyra windowsplattformar?

winAdmin är ju ett program som ska klara av detta , någon som har erfarenheter om detta?

Tack tack :bultandehjarta:

Koppla upp sig från iPhone och ta kontroll över en Windowsdator??? (Du har postat i iPhone-forumet)

Jag använder VNC, iofs styr jag i OS X men det ska fungerar för Windows med. Tycker det är riktigt bra + att det är gratis på app store.

• 1 month later...

Använder själv MochaVNC (gratis) på Touchen och har laddat ner UltraVNC till datorn, kör på Windows Vista och den funkar utmärkt. Sen finns dte bättre VNC apps än Mocha men dom kostar en slant.

Skillnaden mellan RDP och VCN är rent användarmässigt att RDP låser datorn du kopplar upp dig mot, dvs du kan inte titta på skärmen eller interagera med datorn samtidigt.

Jag har provar Mocha och WinAdmin men fastnade slutligen för Jaadu. Det är väldigt dyrt men värt pengarna. Extremt stabilt men det är själva sättet man styr som är skilladen. Kort så tänker man att skärmen är en touchpad och man styr muspekaren och det är den man klickar med istället för den andra som funkar som iPhone Safari och man scrollar runt sjävla skärmen och klickar direkt på saker.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...