Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Mobile Me - en eller flera licenser?

Galex

Recommended Posts

När är det vettigt (eller rent av nödvändigt) att ha mer än en licens (d.v.s. en familjelicens) till Mobile Me?

Bakgrunden är denna:

Jag har en iPhone 2G som jag synkar med min Macbook.

I familjen finns även en iMac som för närvarande synkar med barnens och min frus iPodar m.h.a. spellistor i iTunes.

Jag funderar på att ge min fru en iPod Touch i julklapp (skulle helst vilja ge henne en iPhone, men hon har tyvärr problem med strålningen från denna).

Vad jag skulle vilja göra är att kombinera denna present med att skaffa Mobile Me, där det viktigaste syftet är att på ett enkelt sätt hantera och synkronisera en eller flera kalendrar mellan min iPhone, min Macbook, vår gemensamma iMac samt hennes eventuella iPod Touch.

Behöver vi en eller flera licenser för detta? Om vi väljer en familjelicens med t.ex. två olika användarkonton - kan vi fortfarande synkronisera alla dessa apparater med en och samma kalender/kalendrar? Kan jag fortsätta att koppla in och synka min iPhone med min Macbook medan hon knyter sin iPod Touch till vår iMac?

Det känns som att detta är nybörjarfrågor vad gäller Mobile Me, men jag hoppas att någon kan vara vänlig nog att komma till undsättning med vägledning.

/Galex

Kanske inte svar på din fråga men jag har gjort så här...

Jag har ett MobileMe konto som jag använder på samtliga Mac:ar och iPhones. Jag ställer dock in att det bara är kalendern som skall syncas. Varje dator/iPhone har sedan separata IMAP-mailkonton.

Inte den bästa lösningen kanske, men den fungerar :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...