Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Safari 3.2.1 bara kraschar

iapple

Recommended Posts

Var kan man ladda ner Safari 3.1.2? den nya 3.2.1 kraschar ju bara på 3 olika burkar.

Har letat på Apple hemsida där finns bara den nya

Vad sjutton håller apple på med lägg ut den gamla tills de fått den nya att funka.

Var kan man ladda ner Safari 3.1.2? den nya 3.2.1 kraschar ju bara på 3 olika burkar.

Har letat på Apple hemsida där finns bara den nya

Vad sjutton håller apple på med lägg ut den gamla tills de fått den nya att funka.

Är det inte troligare att du på dessa tre maskiner har nån Safariplugg som kraschar Safari?

T.ex. hade jag en version av PitHelmet som gjorde att Safari kraschade efter bara nån minut.

Uppdatera pluggarna, töm cache ...

På en av maskinerna har jag bara systemet helt rent installerat och inga pluggar alls till safari, förutom möjligen de som följer med systeminstallationen.

Verkar inte bara vara jag som har problem:

http://www.macfixit.com/article.php?story=20081125233128968

Om apple bara kunde lägga ut gamla safari så länge tills en lösning på problemet kommer.

Kör just nu Firefox, Safari funkar max 5 min. åt gången innan den hänger sig.

På en av maskinerna har jag bara systemet helt rent installerat och inga pluggar alls till safari, förutom möjligen de som följer med systeminstallationen.

Du har alltså inga andra program installerat i den datorn än de som följde med operativsystemet?

Senaste Safari är utmärkt stabilt hos mig, jag använder det hela tiden - som när jag skriver detta till exempel. :)

Axelman: hittar inte mac versionen det verkar vara Windows versionen om jag inte fattat fel.

Raphael: Har installerat ett helt rent system 10.4.11 på en iMac G4 som jag har till Swedbanks internetbank och jag har jag inga säkerhetsprogram installerade heller då Swedbank använder hårdvarusäkerhetslösning med Bankdosa.

Har problemet på två macar med 10.4.11 och på en mac med 10.5.5 så problemet verkar inte ha med systemversionen att göra. Alla tre safari 3.2.1-krånglande macar är dock PowerPC.

Axelman: hittar inte mac versionen det verkar vara Windows versionen om jag inte fattat fel.

Ja titta! :dumstrut: Annars borde du kunna göra en anpassad installation från systemskivan om du hade 3.1.2 från början.

Verkar inte bara vara jag som har problem:

http://www.macfixit.com/article.php?story=20081125233128968

Jag har samma problem med att Safari hänger sig, men det verkar att bero på den trådlösa musen (Logitech),

för när jag använder den med sladd så fungerar det bra.

Hittade en Safari 3.1.2 installerad på en maskin som jag inte kört software update på ännu och kopierade över den till de andra, så nu funkar det igen hoppas jag skriver detta i a f med safari, tack för tipsen.

Jag har också problem med att Safari hänger sig och behöver tvångsavslutas när man skall stänga ner den. Safari 3.2.1 på Mac OS X 10.4.11, PowerPC G4 Quicksilver. Är anledningen till problemen en trådlös Logitech MX600 mus jag har ansluten?

Kan jag backa versionen på Safari på något sätt på Tiger? Ominstallation från skiva och sedan kontrollerad backup till 3.1.2?

Tacksam för svar, det här är verkligen irriterande.

Jag har också problem med att Safari hänger sig och behöver tvångsavslutas när man skall stänga ner den. Safari 3.2.1 på Mac OS X 10.4.11, PowerPC G4 Quicksilver. Är anledningen till problemen en trådlös Logitech MX600 mus jag har ansluten?

Kan jag backa versionen på Safari på något sätt på Tiger? Ominstallation från skiva och sedan kontrollerad backup till 3.1.2?

Tacksam för svar, det här är verkligen irriterande.

Är lite svårt att veta, för sedan jag laddade ner Safari direkt från Apple, så har

den inte hängt sig något mera, men tiden får visa.

Safari hängde sig ofta tidigare – Min mus heter RAK89B Logitech.

Jag har tagit bort alla filer under min hemkatalogs Library/Safari och valt återställ under Safari-menyn. Haft en hängning sedan dess och detta luktar timeout-problem eftersom det släppte efter någon minut. Tror inte på magi och trådlösa musars inverkan längre - det är nog bara fula buggar i Safari 3.2.1 - och skall prova min nya 24" iMac imorgon. Gudnåde Apple om Safari hänger ... då blir det sista Apple-produkten jag köper. Hur * svårt kan det vara att verifiera funktionen i en webbläsare innan den släpps till användare?

Inte katten hänger sig en nyinstallerad/uppdaterad Safari 3.2.1. på en 10.5.5 iMac. Mystiskt, kan det vara uppdateringsstegen som ställer till det? Tur! Jag sitter här med tårar i ögonen av glädje - vilken burk alltså!

• 2 weeks later...

Med MacOSX 10.4.11 kan jag inte få Safari 3.21. att bära sig illa åt efter en ominstallation av allt från början.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...