Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Prestanda fråga och uppstartstest

groffyswe

Recommended Posts

Hej alla Mac användare!

Har just nu 2 stycken MacBook i min ägo, dels den gamla vita och nu den nya aluminium MacBooken. Har känt ett tag nu att min nya startar lite seg, så jag gjorde ett litet test idag... Och förvånande nog startar den vita nästan hela 10 sekunder snabbare, någon som har någon aning om vad detta kan bero på?

Båda datorerna har nästan exakta specifikationer och samma program installerade.

Sen har jag ett annat väldigt irriterrade problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig lösa. :rolleyes:

Det är så att min nya MacBook (aluminium) ska det finnas en "prestandaflik" för grafik och övriga inställningar i systeminställningar (se här:http://support.apple.com/kb/HT1446?viewlocale=sv_SE). Men en sådan flik/meny har inte jag, någon som känner igen problemet som kan säga hur man ska lösa det? BILD MED MIN MENY LADDAR JAG UPP

Tack på förhand

Gustaf

str_m.tiff

Thomas Ytterberg

För att kunna jämföra starttider på två Macar behöver du radera och installera dem så att de har helt purfärska installationer av OS X och endast de programvaror Apple skickar med installerade. Så fort datorerna börjar användas vet man inte vad man jämför egentligen i fråga om starttid.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...