Jump to content
Just nu i M3-nätverket

MacBook som stationär?

Tagonite

Recommended Posts

Hallå!

Har precis blivit med MacBook (2.0GHz Unibody) och har en liten fundering. Klarar den av att användas som en stationär datorn en längre tid, alltså ihopfälld med extern mus, tangentbord och skärm. I så fall kommer den användas kanske 4 - 5 timmar dagligen och befinna sig i viloläge all övrig tid. Har läst manualen och på apples hemsida och enligt dem ska det inte vara några problem att använda den i ihopfällt läge, men hur klarar den sig ihopfälld under längre perioder (4 - 5 dagar)?

Tack på förhand

Borde väl gå att använda hur länge som helst ihopfälld? Har en också och kör bara ihopfälld. Igång 12 timmar om dagen. :) Borde väl nästan vara bättre med tanke på att man inte sliter på skärmen eller tangentbordet.

Har hört att skärmen inte gillar den extra värmen som genereras. Men varför inte använda båda skärmarna, utan dublicering? Då får du plats med en massa mer! jag brukar köra allt jag arbetar med i den externa och sedan lite annat kul i macbookskärmen, typ som msn osv, medan jag jobbar!

typ såhär:

DSCN3130.jpg

Okej, tror inte själv att något tar skada av det. I så fall borde det framgå tydligt av manualen för att undvika garantiärenden och så...

Anledningen att jag inte vill ha den öppen är att jag kommer bygga en hållare för MacBooken som kan monteras på baksidan av skärmen i VESA-fästet...

Guest WhySoSerious

Nä det finns nog ingen risk att värmen eller liknande skulle skada skärmen.. Ni som hävdar annat kan väl visa något fall?

Om alla pezee datorer klarar det klarar väl en macbook det..

Hej,

Om Apple själva säger det är ok så är det ok. Om datorn går sönder trots du anvä'nder väl dokumenterad funktionalitet så kan du lämna in den. Att spekulera att det (trots Apple säger det är ok) ändå är skadligt verkar lite ängsligt?

Använder själv ofta min MacBook Alu ihopfälld kopplad till extern skärm. Inga problem.

/Patrik

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...