Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPhone operatörernas mardröm

Dia2

Recommended Posts

iphone_469_113649b.jpg

Iphone kostar mer än den smakar. Teleoperatörerna har inte tjänat något på att erbjuda sina kunder Apples hajpade telefon.

Läs hela artikeln [e24.se]

Detta förvånar mig inte det minsta då apple inte låter dem tjäna på den.

Låter lite som när företag som samarbetar med IKEA tydligen måste ge all sin vinst till dem.

Ändå gör företag det.... antagligen för att de i slutändan gör dem gott.

Hur mycket tror ni operatörerna tjänar på en Nokia för 1:-?

Där säljer de nallen en bra bit UNDER dess inköpspris.

Varför klagas det inte på dessa affärer?

Någon som vet om Nokia och SonyEricsson får procent för användarnas datatrafik? Det får iaf apple.

Det är troligen denna kostnad för operatörerna som gör att det inte tjänar något på iphone.

antagligen har iphone sålt sämre än vad de trodde då de skrev på "slavavtalet" med apple.

Hur mycket tror ni operatörerna tjänar på en Nokia för 1:-?

Där säljer de nallen en bra bit UNDER dess inköpspris.

Varför klagas det inte på dessa affärer?

Kolla på annonserna vad 1:- mobilen kostar efter avslutat kontrakts-abbonemang...

Brukar vara typ obunden utan abb - 2100:-

Slutsumma efter 24 månader med förhöjda månadsavgifter - 3900:-

:chockadskeptisk:

Någon som vet om Nokia och SonyEricsson får procent för användarnas datatrafik? Det får iaf apple.

Det är troligen denna kostnad för operatörerna som gör att det inte tjänar något på iphone.

antagligen har iphone sålt sämre än vad de trodde då de skrev på "slavavtalet" med apple.

Så är det inte i Sverige i alla fall enligt Telias VD Lars Nyberg

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=809288

vad ligger det konstiga i det? Det är ju bara telia som har fått sälja den fram tills alldeles nyligen! Så vilka andra teleoperatörer ska ha tjänat på den??

Ska jag vara ledsen över detta och tycka Apple är ena elaka dj-vlar, eller vad?

När jag läste företagsekonomi på Sth:s univ. vill jag minnas att det var det här det gick ut på...

Vet någon förresten hur man får sms-ikonen ner i "dockan" utan att hacka sin iPhone, som personen på bilden har det?

undrar J

Ska jag vara ledsen över detta och tycka Apple är ena elaka dj-vlar, eller vad?

När jag läste företagsekonomi på Sth:s univ. vill jag minnas att det var det här det gick ut på...

Vet någon förresten hur man får sms-ikonen ner i "dockan" utan att hacka sin iPhone, som personen på bilden har det?

undrar J

Håll inne valfri ikon tills de börjar skaka lite. Dra sedan runt efter eget tycke och smak. Avsluta med "home"-knappen.

vad ligger det konstiga i det? Det är ju bara telia som har fått sälja den fram tills alldeles nyligen! Så vilka andra teleoperatörer ska ha tjänat på den??
Du vet europa är större än Sverige ;)

Apple får inga intäkter från operatörerna längre i form av procent på trafiken. Det framgår av deras bokslut och resultatrapporter. Det tidigare avtalet med AT&T gav en viss procent på trafikavgifterna och det är förmodligen det avtalet som den här konsulten/analytikern och andra hänger upp sig på.

Vidare - om nu avtalen med Apple är så dyra, om de kostar mer än de smakar - hur kommer det sig att alla vill sälja iPhone då?

Analysen bygger på att de operatörer som tecknat avtal med Apple inte kan räkna.

Apple får inga intäkter från operatörerna längre i form av procent på trafiken. Det framgår av deras bokslut och resultatrapporter. Det tidigare avtalet med AT&T gav en viss procent på trafikavgifterna och det är förmodligen det avtalet som den här konsulten/analytikern och andra hänger upp sig på.
Vart har du fått tag de uppgifterna?

Vidare - om nu avtalen med Apple är så dyra, om de kostar mer än de smakar - hur kommer det sig att alla vill sälja iPhone då?
Kallas hype och alla vill vara med.

Håll inne valfri ikon tills de börjar skaka lite. Dra sedan runt efter eget tycke och smak. Avsluta med "home"-knappen.

Det kan jag väl (och har gjort många gånger), men jag kan inte få ner någon ikon i den nedersta raden (de fyra ikonerna längst ner) - det är den jag kallar "dockan". J

Det kan jag väl (och har gjort många gånger), men jag kan inte få ner någon ikon i den nedersta raden (de fyra ikonerna längst ner) - det är den jag kallar "dockan". J

Du måste ha en ledig plats där först, den som ligger där kommer inte hoppa upp av sig själv.

Du måste ha en ledig plats där först, den som ligger där kommer inte hoppa upp av sig själv.

Uuuuutrouligt! Tack! Nu är jag lycklig igen! :D J

Kallas hype och alla vill vara med.

Att vinstdrivande företag skulle vilja vara med bara för att de är en hype även fast de kommer gå minus på det hela tror jag inte på för fem öre.

Att vinstdrivande företag skulle vilja vara med bara för att de är en hype även fast de kommer gå minus på det hela tror jag inte på för fem öre.

Då är vi två.

vad bygger de antagandena på? gissningar som vanligt elelr...

vad bygger de antagandena på? gissningar som vanligt elelr...

"... tror jag inte på för fem öre."

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...