Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Fjärrinstallation av Mac OS X?

it04-22

Recommended Posts

Jag lyckas inte göra en ominstallation av min macbook air. Jag lägger installations cd 1 i min pc (win xp) som är en del av mitt lilla hemmanätverk. Körde installationen av det lilla programmet för utdelning. Följer guiden till och med dess att "listan med startskivor" ska komma upp. Jag håller in Alt knappen och får upp "Macintosh hd" och en liten rulllist med tillgängliga trådlösa nätverk. Men jag ser ingen startskiva.

jag har försökt ansluta till mitt eget nätverk som finns i listan men då står den bara där i all evighet och snurrar på det lilla hjulet eller vad man ska kalla det.

Finns det någon som har lyckats med detta konststycke eller kan hänvisa till en bra guide/forum som tar upp ämnet? (Och inte en guide som visar samma sak som handboken tack för det stämmer uppenbarligen inte).

Har du inte tillgång till en annan mac?

Isf startar du din air som en exter hårddisk (håller nere T under upstart) och pluggar in den i den andra macen och installerar den vägen.

Över nätverk via PC har jag tyvärr aldrig installlerat.

Nej tyvärr ingen mer Mac.

De funkar så fint i hop då båda operativsystemen är i gång så det kan ju bero på att Air inte använder Ethernet då den kör trådlöst innan Mac os x startat? Det är den enda rimliga förklaringen jag kan komma på för då visar den signalnivå NOLL i mitt hemmanätverk fast den står bredvid min router. När Mac os x är i gång så har jag maximal styrka. Jag blir förmodligen tvungen att skaffa en superdrive eller en ethernet adapter så att jag kan koppla macen via den. Typiskt att de ska använda olika varianter. Varför kan de inte bara sammsas? :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...