Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Sid Meyer's Pirates installeras på SPANSKA?!

Clifton

Recommended Posts

Hej,

fick precis mitt SMP från Apple Store, men när jag installerar så är allt ljud och text i spelet på spanska.

Någon annan som har samma problem?

Har prövat att avinstallera och installera på nytt, med samma resultat.

Jag är inte jätteerfaren på Mac, men tror jag har gjort rätt. Kan jag ha fått en spansk version levererad, trots att instruktionsbok är på engelska.

hejsann, har haft samma problem men lyckade lösa mitt genom att klicka på programmet och välj visa paketets innehåll och sen går du till contents/resources och radera alla språk utom engelska, det finns säkert nåt sätt som är rätt men det funkade för mig iallafall.

philippersson

tjena!

En annan variant är att högerklicka på piratesfilen i program, klicka på visa info och avmarkera vilka språk programmet ska använda. Då slipper man allt stök!

Hoppas hjälpen är tillräcklig!

(såg att det förra svaret nästan var identiskt! sorry!)

Jag tycker att philipperssons svar verkar tjusigare o enklare än Flippus, som säkert fungerar väl även det,

men man slipper böka inne i själva programpaketet...

...en tanke. Det är inte så att "Espagnol" råkat hamna före "English" i listan under Systeminställningar>Internationellt>Språk i era Macar, isåfall väljs ju spanskan först. (Det verkar iofs otroligt, "default" är väl Svenska, English osv...

- utom på min, där jag har Dansk före English, EN gång har ett nytt program öppnat sig på danska, det var VLC, som i någon tidig version kom med dansk översättning innan den svenska kom med nästa... ;) )

J

Hej

När jag fick mitt program ringde jag Supporten på Feral Interactive, deras lösning på

problemet var att:

Öppna systeminställningar/Internationellt och där flytta upp Engelska så att den

kommer först i listan av språk. Starta Pirates och spela.

När man sedan är klar flyttar man sedan upp Svenska så att det blir det först i listan igen.

Detta sätt är ju naturligtvis krångligare än de andra förslagen här.

Vad jag däremot funderade på är om det räcker med att ta bort bara spanska i listan på

tillåtna språk i Visa Info på program applikationen.

Sven

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...