Jump to content
Just nu i M3-nätverket

3G-nätet funkar ej!

beckham23

Recommended Posts

Hej jag har sedan igår kväll bara edge på min iphone och försökt starta om iphonen flera gånger men får alltid edge. vad kan jag göra och är det någon mer som har problem?

Upplever samma problem i centrala Stockholm på Sveavägen under förmiddagen.

Och du har kollat så 3g verkligen är igång? (Inställningar - Allmänt - Nätverk)

Har du lyckats få 3g-mottagning med andra mobiler på samma ställe?

Med samma sim-kort som du har nu?

Har du ett gammalt sim-kort kan det mycket väl bero på det.

Har du ett nytt är det mindre rimligt men tror det finns en del folk som haft problem och att det hjälpt när de fått ett nytt.

Kör du med någon fakesim-lösning kanske det kan spöka.

teufelskreuter

Hej!

Har haft samma bekymmer i Uppsala sedan i går eftermiddag. Kan dock tvinga telefonen att välja 3g genom att själv välja nätverk: sweden 3g. Men så fort som man tappar täckningen så återgår den till edge. Min telefon är helt en omoddad telia 3g. Gissar att telia eller ngn annan gjort något i nätet som telefonen ej kan hantera.

Mvh Anders

Reducerad kapacitet och mycket problem i hela sverige på bas stationer och elavbrott och m.m .

Försämrad eller ingen täckning i området på grund av tekniska problem. 2008-12-10 14:21 2008-12-11 14:21

Samma sak här i Norrköping, sen igår tror jag det var

Har detta problem i telia-nätet och detta även på min SE X1.

Så det är inte begränsat till iphone verkar det som.

Började för 2 dar sedan.

Det är ju snarare telia som problemet ligger hos än en specifik telefon! Som någon skrev så gällde det även andra mobiler. viktigt att tänka på. Allt är inte iPhones fel. Kan ha berott på någon uppdatering av nätet eller liknande, fast låter konstigt att så stort område skulle liga nere pga av det.

Yes, jag kan också bekräfta att jag har samma problem sedan igår eller i förrgår... Bor och jobbar i centrala Stockholm.Visst är det konstigt att det går att "forcera" 3G genom att välja Sweden 3G manuellt?

Samma problem här - otroligt frustrerande. Jag sitter och jobbar centralt i Sthlm, jag ser mobilmasten från mitt fönster. Även om jag går in manuellt i iPhone och väljer Sweden 3G så funkar det inte. Står att nätverket är förlorat. Har haft luren i drygt en vecka och börjar bli orolig för "valet" av Telia! De borde ju kunna kommunicera ut detta på ngt bra sätt.

Reducerad kapacitet och mycket problem i hela sverige på bas stationer och elavbrott och m.m .

Försämrad eller ingen täckning i området på grund av tekniska problem. 2008-12-10 14:21 2008-12-11 14:21

kommit igång för folk?

Nu är 3g uppe hos mig, och du Zappe det är ju driftstörning i deras nät. De har inte en tillräckligt bra kanal för att rapportera ut det bara.

Man ska inte behöva ringa för att få reda på en driftstörning.

Nu är 3g uppe hos mig, och du Zappe det är ju driftstörning i deras nät. De har inte en tillräckligt bra kanal för att rapportera ut det bara.

Man ska inte behöva ringa för att få reda på en driftstörning.

Nä, det är sant. Man kan sitta och gissa också och börja återställa och hålla på med sin telefon.

Ringa Telia tar en minut sen har du orsaken...

Eller så skaffar de sig en bra distributionskanal av driftstörningsproblemen

Eller så skaffar de sig en bra distributionskanal av driftstörningsproblemen

Ja, typ en driftinformation-sida på deras hemsida... vilket de väl har och där stod väl informationen eller?

Enda jag hittade var en driftinfo-kart där de inte visade upp några störningar. Men jag kanske kollade fel?

Enda jag hittade var en driftinfo-kart där de inte visade upp några störningar. Men jag kanske kollade fel?

Jag har själv inte kollat då jag inte haft problem. (snarare tvärtom. Aktiverade 3g för 2 dagar sen och hade bättre mottagning (åtminstone stapelmässigt. kom inte ihåg kombinationen för att kolla dBm-värde) än jag haft förut.)

Såg bara att någon här i tråden hade skrivit något som jag tog för ett citat från Telias hemsida.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...