Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Är det lagligt med iPhone kloner?

Iphone guy

Recommended Posts

helou.

ja ondrar om ni tycker denna hemsida är ok?

Klicka här

själv bryr jag mig inte om alla dessa asiatiska "kloner". Ger det mat till några familjer så fine för mig!

helou.

ja ondrar om ni tycker denna hemsida är ok?

Klicka här

Det är inte lagligt att kopiera en design eller ett varumärke men det är knappast din, min eller någon annan konsuments huvudvärk. Det är Apples problem.

Det värsta är väl att Apple ligger efter i sin utveckling. På Tradera har en iPhone mini-kopia kommit ut innan Apple fått ut sin egen.

Du förutsätter alltså att det ska komma en "bantad" iPhone?

marcushedenstrom
Det värsta är väl att Apple ligger efter i sin utveckling. På Tradera har en iPhone mini-kopia kommit ut innan Apple fått ut sin egen.

Angående den (Hiphone Mini.Touchscreen/Storlek: 92*56*13 = Visa Kort!!), var hittar men VISA-kort som är 13 millimeter tjocka?? :w00t::whistling::D

Det kan du väl själv se, är det inte Apples logga, så säg.

Jovisst, men telefonen kommer inte från Apple så hur kan Apple ligga efter i utvecklingen?

Jag är liksom inte riktigt med på hur du tänker.

:fundersam:

Jovisst, men telefonen kommer inte från Apple så hur kan Apple ligga efter i utvecklingen?

Jag är liksom inte riktigt med på hur du tänker.

:fundersam:

De har ju inte hunnit presentera den än... ;)

Jag kanske är ute och cyklar lite nu men så vitt jag vet är iPod en av få produkter Apple har fått mönsterskyddade dvs fått "patent" på formen och utseendet. Tror inte dom har det på iPhonen vilket betyder att andra företag kan göra väldigt lika produkter helt lagligt. Sedan om det kan anses god smak eller etiskt att göra det är ju en annan sak.

Deras logotyp och namn har dom dock garanterat registrerat och rätt till och kan stämma folk ordentligt om dom använder. Men här är det väl kanske mer frågan om ett rent praktiskt problem att spåra upp den/de personer som faktiskt är ansvariga. Att spåra tex kinesiska off shore företag ägda via bulvaner som dessutom backas upp av en regering som vägrar sammarbeta är nog inte det enklaste.

Vem har sagt att det ska komma en Mini variant? Bara för att det är Apple's logga på den där bilden betyder inte det att Apple ska göra en. Det där kan ju vem som helst göra i Photoshop.

Man ska inte tro på allt man ser på nätet :P

Man kan ju som en generell regel att ta allt som har ordet kopia, klon eller fake i namnet som att original företaget inte har något med produkten att göra förutom att de står bakom original produkten :P

och som vi sedan tidigare vet så är pirat kopierade produkter inte lagligt att sälja eller köpa enligt lag..(men inte många som bryr sig)

Nu ska ni inte ta Balooba så seriöst, killen har humor också ;)

Tack för att du reder ut den problematiken. Festligt att det finns så olika kynnen här! :chock::w00t::whistling:

Tack för att du reder ut den problematiken. Festligt att det finns så olika kynnen här! :chock::w00t::whistling:

:ThumbsUp:

Ja vissa hade tydligen problem ^_^

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...