Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med inloggning till min FTP

marlenne

Recommended Posts

Jag har problem med ansluta till ftp program "Cyberduck" Jag har 3g mobilsurf och jag vet inte vad jag ska skriva som server, ftp, användarnamn och lösenord. Var hittar jag dem? Alla ftp program kräver dessa information :irriteradtjej: Hjälp!!!!! :stjarnsmall:

Allt detta beror ju var du vill ansluta. Till en öppen ftp för det användar och lösen vara blanka och man behöver enbart ange adress t ex ftp://idg.se

Vill du ansluta till din internetsleverantörs ftp så har du fått alla uppgifter på papper. Bara att skriva in och ansluta.

:D Tack för svaret! Jag har ringt till "Mitt 3" och de vet inte vad jag pratar om när jag försöker förklara :huh: Det verkar att de inte har någon host eller ftp adress. De är min internet leverantör för att jag har ingen annan som ger mig internet uppkoppling. Jag skriver så här i host: "bredband.tre.se" = funkar ej, "tre.se" = funkar ej. Vad/hur skriver man i server?

Nejdå! Jag har FireFTP som jag inte kan ansluta. Vad ska jag skriva på Host? Användarnamn och lösenord är på anonym. Min uppkoppling till internet är med via trådlös bredband "Huawei Mobile" Jag har en IP-adress.

Vad vill du använda ftp till? För att lagra filer, hemsida?

Finns många gratistjänster som t ex www.passagen.se som erbjuder ftp och utrymme för hemsida.

Annars finns MobileMe ifrån Apple som erbjuder lagringsutrymme online.

Stängde dubblettråden samt ändrade rubriken på denna tråd

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...