Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Musik i alla rum?

magsta

Rekommendera Poster

jag har en mac mini där jag har all min musik på.

och jag skulle vilja lyssna på den musiken i flera rum. vet att det finn airport express. men funkar det bra?

måste man springa fram å tillbaka hela tiden då när man ska byta låtar?

finns det någon sorts stereo eller liknande där man kan få upp låtarna i datorn och sen kunna ändra låtar och höja och sänka m.m genom stereon i det rummet?

vill gärna ha lite olika förslag som är bra och lämpliga=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du flera Airport Express så kan du synca dem med varandra och köra musiken till flera rum samtidigt. Det går att göra ifrån iTunes eller Apple TV. Både Apple TV och Airport Express kopplar du till en stereo eller annan högtalar anläggning som har en ingång för ljud (optiskt digitalt eller vanlig analog ingång). Ljudet från Apple TV kan också synkroniseras och köras ut samtidigt till Airport Express.

Som fjärrkontroll kan du använda den vanliga lilla vita du fick med din Mac eller en iPhone eller iPod touch.

Länk till kommentar

Det ska väl tilläggas att man bara kan "streama" musik som spelas i iTunes...eller?

Länk till kommentar

Som fjärrkontroll kan du använda den vanliga lilla vita du fick med din Mac eller en iPhone eller iPod touch.

Eller dom flesta telefoner med bluetooth. Salling Clicker är good shit!

Länk till kommentar

Det ska väl tilläggas att man bara kan "streama" musik som spelas i iTunes...eller?

Skaffar du programmet airfoil kan du streama allt!

Länk till kommentar

Vill man inte använda airport express så är Squeezeboxen ett intressant alternativ.

MVH Kribban

Länk till kommentar

det jag tycker är jobbigt är ju att man måste iallafall in till det rummet man har datorn för att ändra låt.

kan ju använda min iphone. men ja gör min fru när inte jag är hemma? synd att inte remoten fanns med blåtand.

Länk till kommentar

Det behöver du inte med en Squeezebox :borstatanderna: och använder du Ipeng till din Iphone så kan du styra Squeezeboxen.

MVH Kribban :galetglad:

Länk till kommentar

En lösning som jag grunnar på - men som kostnadsmässigt är lite jobbig - är Sonos små och snygga lådor. De finns hos Hifiklubben och ett paket med basstation och fjärrkontroll kostar ca 10.000 kr. Fjärren funkar ungefär som en iPod, du kan bläddra bland dina låtar på en centralt belägen nätverkshårddisk (i det här fallet alltså Minin) och välja vilken du vill lyssna på. Den tillåter även att du lyssnar på olika låtar i olika rum och systemet är utbyggbart till 32 stationer (om man nu skulle råka bo i ett slott eller så). Jag har varit inne och känt och klämt lite och är grymt sugen. Ska bara spara lite först.

För mer information:

http://www.hifiklubben.se/produkter/julkla...sic_system_.htm

EDIT: Du kan också styra hela systemet via iPhone! :)

Länk till kommentar

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...