Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kan Airport upptäcka nät som startas utan att starta om?

jonkanon

Recommended Posts

Hej,

Något som jag inte lyckas få till är att airport på min macbook automatiskt ska upptäcka nät som slås på. Har en airtunes kopplad till stereon som går igång med förstärkaren. Då hittar inte airport det nätverket utan jag måste stänga av och sätta på airport i macbooken för att den ska hitta nätverket.

Hur kan man ställa in så att den bevakar när ett hemmanätverk dyker upp och logga in automatiskt?

tack

jon

AirPort-verktyg > [din AirPort Express] > Manuell inställning > AirPort > Trådlöst > Trådlösa alternativ...

Är "Skapa ett slutet nätverk" markerat? Då sänder inte basstationen ut nätverkets namn och det blir då svårt att hitta det. Det verkar som att datorn vid start av trådlöst nätverk frågar efter kända nät, alltså krävs omstart.

Vill tillägga att jag är väldigt osäker på de två sista meningarna.

Ok, då är det för att jag kör ett slutet nätverk som ställer till det. Fast det är ju mitt nätverk så det är ju satt som favorit, dvs det är inte dolt för min macbook.

Sista meningen var något slags försök till sammanfattning för stycket ovanför, och det var väl kanske inte de bästa orden i följd. :)

Tack för info,

jon

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...