Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Fat32 eller ntfs?

supremeallah

Recommended Posts

Tänkte installera windows xp genom boot camp på min sprillans nya macbook, men jag är inte hundra på om jag ska köra fat32 eller ntfs.

Det vore smidigt att kunna flytta filer mellan osx och windows eftersom jag inte tänker använda internet när jag kör windows (då behöver jag väl inte köra virusprogram va?)

Jag har förstått att det inte går att komma åt filerna på osx-delen när man befinner sig i windows, men kan man flytta filer åt båda hållen när man är inne på osx? (förutsatt att det är fat32)

för- och nackdelar vore tacksamt

Tänkte installera windows xp genom boot camp på min sprillans nya macbook, men jag är inte hundra på om jag ska köra fat32 eller ntfs.

Det vore smidigt att kunna flytta filer mellan osx och windows eftersom jag inte tänker använda internet när jag kör windows (då behöver jag väl inte köra virusprogram va?)

Jag har förstått att det inte går att komma åt filerna på osx-delen när man befinner sig i windows, men kan man flytta filer åt båda hållen när man är inne på osx? (förutsatt att det är fat32)

för- och nackdelar vore tacksamt

Välj NTFS, och sen skaffar du dig Paragons NTFS for Mac, sen blir allt genomskinligt åt båda håll.

Välj NTFS, och sen skaffar du dig Paragons NTFS for Mac, sen blir allt genomskinligt åt båda håll.

Antar att det är ett köpeprogram? Några baksidor eller är det stabila grejer? har för mig att jag hört nåt om filer som försvunnit..

Antar att det är ett köpeprogram? Några baksidor eller är det stabila grejer? har för mig att jag hört nåt om filer som försvunnit..

Inga problem vad jag hört i alla fall, och inte råkat ut för heller.

Tror det var nån här på forumet som försökte avinstallera programmet, men jag betvivlar att det var en riktig legal installation, då inget var sig likt av det jag sett.

Bl.a. har programmet en uninstaller.

Risken är klart mindre att drabbas av virus om man inte är ansluten till Internet. Men virus kan även spridas via USB-minnen m.m. så de till att vara noga med vad du stoppar in i datorn så borde du kunna klara dig utan virusprogram.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...