Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Minolta 7000, analog systemkamera ----> digital?

Ludde94

Recommended Posts

tjosanhejsan alla glada (och då menar jag inte att alla är glada, utan jag vänder mej till de glada här på forumet när jag säger det)

Jag har fått en analog Minolta 7000, en superfin systemkamera från 87'.

Nu är det så att jag tycker det är både dyrt och jobbigt att hålla på att köpa film, byta film och framkalla hela tiden. Därför har jag börjat fundera på om det finns någon möjlighet att koppla denna till ett minneskort, och få den att spara bilderna där på.

Jag tänkte först att den kanske hade stöd för ett digitalt bakstycke, som jag kunde köpa och montera, men den hade ju inte det.

så min fråga är, finns det något annat sätt?

post-34057-1228851745_thumb.jpg

tjosanhejsan alla glada (och då menar jag inte att alla är glada, utan jag vänder mej till de glada här på forumet när jag säger det)

Jag har fått en analog Minolta 7000, en superfin systemkamera från 87'.

Nu är det så att jag tycker det är både dyrt och jobbigt att hålla på att köpa film, byta film och framkalla hela tiden. Därför har jag börjat fundera på om det finns någon möjlighet att koppla denna till ett minneskort, och få den att spara bilderna där på.

Jag tänkte först att den kanske hade stöd för ett digitalt bakstycke, som jag kunde köpa och montera, men den hade ju inte det.

så min fråga är, finns det något annat sätt?

Nej, det går inte.

Tyvärr, för det hade varit kul om man kunde ta sina gamla analoga kameror och konvertera dem till digitala.

Däremot fungerar alla objektiv till kameran med digitala systemkameror av märkena KonicaMinolta och Sony. Om du har Minolta originalobjektiv så kan de faktiskt vara värda en bra slant fortfarande.

Vad heter objektivet som sitter på kameran på bilden?

jag vet inte riktigt vart man ser det..

men jag kan skriva vad som står på xD

Sigma auto focus

Sigma zoom AF - η 1:4 ∼ 5,6 f = 28 ∼ 200mm'

Vivitar 72mm SKYLIGHT(1A)

misstänker att det är det där med Vivitar som är själva namnet :propellerbaver:

jag vet inte riktigt vart man ser det..

men jag kan skriva vad som står på xD

Sigma auto focus

Sigma zoom AF - η 1:4 ∼ 5,6 f = 28 ∼ 200mm'

Vivitar 72mm SKYLIGHT(1A)

misstänker att det är det där med Vivitar som är själva namnet :propellerbaver:

Nej, i så fall är objektivet av märket Sigma och tyvärr inte värt några större summor. Men det går utmärkt att använda på en modern digital systemkamera från KonicaMinolta eller Sony. Vivitar är nog märket på glasfiltret som sitter påskruvat längst fram på linsen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...