Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vit lysande prick på skärmen

MrLocke

Recommended Posts

Har nyligen köpt en MacBook Pro (Alu) och är jättenöjd med den å så men nu har ja upptäckt en liten lysande prick en bit till höger på skärmen. Den lyser konstant vitt och det är ingen fläck eller nåt för ja har försökt putsa bort det! Är det en s.k. död pixel? Är inte så jätteirriterande men ändå lite! Är det nån idé att gå iväg med det här eller ska man lära sig och leva med det? Det är ingen stor prick, bara en liten, det jobbiga är att när man vet att den finns där stör man sig på den hela tiden! :)

Hare!

Nu får vi nog se lite vilken storleksorning vi pratar om. En död pixel yttepytteliten (mindre än en mm bred), men det kan det mkt väl vara. Den kan lysa vitt. Upptäckte igår att jag hade en på min Touch, och då har jag ändå haft den i ett par månader...

Äpplet är ju flera centimeter brett, men det kan tydligen också lysa igenom.

Vad du än gör så försök inte o leva med den där vita pricken.. Du har lagt ut flera tusen kronor för att köpa en macbook pro. Jag tycker att du ska packa ner allt i lådan och gå med datorn till butiken där du har köpt den och kräva ett svar från dem.. Du har garanti på den och apple kommer att byta ut hela skärmen på den direkt. Om dom inte byter ut skärmen så kommer du att få ut en ny dator.. Lycka till och berätta hur det gick...

Nu får vi nog se lite vilken storleksorning vi pratar om. En död pixel yttepytteliten (mindre än en mm bred), men det kan det mkt väl vara. Den kan lysa vitt. Upptäckte igår att jag hade en på min Touch, och då har jag ändå haft den i ett par månader...

En död pixel lyser inte. Inte ens vitt.

En död pixel är svart och alltid svart. Om den lyser vitt (eller annan färg) hela tiden har den låst sig. Testa att massera den med en trasa, du kan ta i ganska mycket.

Annars kan du köra en form av blink-program som skrämmer igång pixeln.

Kolla här: http://www.jscreenfix.com/video.php

så hittar du en fil att ladda ner som du sen öppnar med typ Quicktime och placerar QT-fönstret över den krånglande pixLEN.

Dock kan man ju inte massera skärmen på de nya modellerna då det sitter en glasskiva framför hela skärmen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...