Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Coldplay i blåsväder

frieesh

Recommended Posts

Känns inte som det är tillräckligt likt för att det ska gå igenom.

För övrigt är ju typ 99% av all musik ungefär så pass lik någon annan låt som det är i det här fallet.

Tycker nog att Akon-Beautiful Ft. Colby O'Donis And Kardinal Offishall är mer lik sitt orginal(de första 25 sek) vet dock inte var "orginalet" heter...

Dom får vara hur olika eller lika som helst. Jag tror jag hittat en ny artist att lyssna till. Jäkligt härligt sound... :D

Dom får vara hur olika eller lika som helst. Jag tror jag hittat en ny artist att lyssna till. Jäkligt härligt sound... :D

kul att man har bidragit till det :D (och ja jag tar åt mig äran :D)

Detta kanske är något för låtpolisen(eller vad dom kallar sig) i P3. :borstatanderna:

Detta kanske är något för låtpolisen(eller vad dom kallar sig) i P3. :borstatanderna:

Musikpolisen heter det :)

Tror rentav de redan tagit upp den här låten där. Dock inte i strid mot Satrianis låt.

jag ångrar extremt fort mitt förra uttalande och ändrar det till: att den dom var väldigt lika i just den delen av låten vi här där :)

så orginal artisten kanske inte är så fel ute :P

Jo, de är väl ganska lika. Men det är ju inte direkt första gången något sådant händer...

Mer lik än då George Harrison blev hudflängd för att "My Sweet Lord" enligt nån amerikansk grupp, The Chiffons, var lik "He's So Fine". Dom här är varandras avbilder. Istället för att stämma kan Satriani spela in en specialversion med Coldplay och dom kan ge ut den tillsammans.

Detta kan knappast vara en slumpmässigt sammanträffande, okej om ackordföljder, rytmer blir lika.

Men detta rör sig om en relativt lång melodistrof som inte bara låter lik- den är identisk, undantaget två saker- satriani spelar en ton mer andra varvet, och dom spelar i olika tonart.

Och som sagt ackordföljder kan man enbart ett par tusental kombinationer av, melodier däremot rör sig om hundratusentals om inte mer.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...