Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hjälp att ta reda på elbolag

Elvispen

Recommended Posts

Jag och min flickvän har hyrt en lägenhet i 2:a hand nu ett tag och vi trodde att det fanns ett el-abonnemang från hon som vi hyr av och att vi skulle få en kvartalsrkning. Men tydligen så existerar inget sådant. Eftersom vi hyr genom en tredje part (en kvinnojour) och aldrig har pratat med kvinnan som egentligen äger lägenheten så kan jag inte fråga henne något.

Så min fråga till er är:

Vi har haft el helatiden som vi bott här så uppenbarligen leveras el hit från något företag, så hur får jag reda på vilket företag det är som levererar elen hit?

Bör väl dina grannar veta vem som står för nätet, sedan frågar du nätdistributören om de levererar, eller om det är ett annat kraftbolag.

här hos mig är det Fortum som äger nätet, och Storumans energi som levererar till mig.

Bör väl dina grannar veta vem som står för nätet, sedan frågar du nätdistributören om de levererar, eller om det är ett annat kraftbolag.

här hos mig är det Fortum som äger nätet, och Storumans energi som levererar till mig.

Okey, så alla har samma nätbolag? Sweet!

Då kan man ju alltid ringa hyresvärden och fråga.

Tack så mucho!

Den som betalar el-fakturan vet. :)

Med vänlig hälsning

Olli

Eftersom du skriver att ni hyr den via en kvinnojour så antar jag att ni bor där pga något probem och då under en begränsad tid? Jag antar att ni inte har något kontrakt skrivet eller att ni är folkbokförda dår heller?

Prata med kvinnojouren hur det ligger till då det är de som bör ha koll på läget.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...