Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Snurrigt om medlemmen iMatte

Alix

Recommended Posts

Ja, jag undrar bara. iMatte har varit ett Kalle Anka-ansikte här i evigheter med tusentals inlägg. Nu finns dock bara en iMatte med ett fåtal inlägg, utan Kalle Anka-nuna. Dessutom finns det något konstigt som kallas Gäst_iMatte*, och som inte verkar vara en medlem, utan bara ett namn.

Vad är det som händer? Se bilder nedan:

post-28798-1228835177_thumb.png

post-28798-1228835186_thumb.png

iMatte har gjort ett nytt konto. Har han skrivit i någon annan tråd (den om "Forumet har dött..."-temat tror jag).

Det lät definitivt som original-iMatte..... :hihihi:

Ute i kylan ett tag

The plot thickens. Se iMattes inlägg om sitt konto här. Skärmdump nedan. Quesque tandem? :fundersam:

post-28798-1228836268.png

Man kanske kommer att få undra över detta i all evighet?

Ursäkta MIIG! (med lite tryck på sista ordet, som mina tonårsdöttrar brukar göra) :D

men asså... (som jag själv sa på slutet av sjuttiotalet) - SLUTA!

- Finns det något slags sanningskrav på internet?

- är inte en av fördelarna/nackdelarna på nätet att man kan uppge sig för att vara vem-som-helst?

- NI vet faktiskt inte om jag är en sextioårig dam eller fjortonårig pojke...

(ni kan komma med en kvalificerad gissning ;) - men hemligheten förblir min!)

jfr Alix själv - som är mycket noga med sin identitetsintegritet - vilket jag respekterar (och alla andra BORDE)

iMatte kanske helt enkelt har dött/raderats/bortredigerats och återuppstått/skrivit-in-sig-på-nytt/tagits-till-nåder som:

"Den Nye iMatte!"

- Vad vet vi?

...och...

Var det inte det som var tjusningen?

tycker åtminstone J

(som inte skulle ha något emot att återuppstå som "den nye J" - om det nu skulle hjälpa mot något, t.ex. spleen)

Näää... det är RIKTIGT svårt att gissa........ :hihihi: :hihihi: :hihihi: :hihihi:

Carlisle_united
iMattes iMattes iMattes!

:whistling:

vänta det kanske gällde Beetlejuice?

Ute i kylan ett tag

Ja, här vill herr P. insinuera att det hela handlar om att jag stängts av eller kastats ut från forumet. Som vanligt är det svårt att veta om han bara inte vet vad han talar om eller om han medvetet vill sprida osanning.

Sanningen är att mitt konto låstes under olyckliga omständigheter * som jag inte tänker gå in på i detalj här (och som jag redan berättat för flera här på annat vis) och i stället för att besvära herr Leijon så skapade jag ett nytt konto när mitt gamla namn blev ledigt igen. Till skillnad från många andra behöver jag inte en stor siffra på inläggsräknaren som någon slags snoppförlängare eller pondusflagga, därför spelar det mig ingen roll om "antalet inlägg" eller blev-medlemsdatumet har nya värden. Det är innehållet i mina inlägg som räknas, vart och ett för sig. Och jag lovar att jag även i fortsättningen vara hård mot dem i den politiska mittfåran, tuff mot alla insiktslösa, inskränkta och intoleranta samt effektiv och snäll mot de hjälplösa. Om du ser det som ett löfte eller hot beror på vem du är.

* Jag kan berätta så mycket som att en begåvad hacker var inblandad, som dock tänkte lite fel.

Vad ni än gör säg inte hans namn 3 gånger!

Återstå bara att finjustera det nya kontot lite...Lägga in allt otyg på blockera-listan, tex. Allt för att förhöja kvaliteten på forumvistelsen.

vänta det kanske gällde Beetlejuice?

Är inte säker på det, för nu låter det konstigt i väggarna här hemma :ermm:

Eller en sextioårig pojke och tillika en fjortonårig dam? :huh:

* Jag kan berätta så mycket som att en begåvad hacker var inblandad, som dock tänkte lite fel.

Jaha, så det är du som ligger bakom allt porrspam ;)

Carlisle_united
Återstå bara att finjustera det nya kontot lite...Lägga in allt otyg på blockera-listan, tex. Allt för att förhöja kvaliteten på forumvistelsen.

:hihihi:

Carlisle_united
Är inte säker på det, för nu låter det konstigt i väggarna här hemma :ermm:

Tja nu när du säger det så... :borstatanderna:

Det är klart att man ska respektera andras vilja att inte avslöja så mycket om sig själva: det hindrar inte att man vill unna sig nöjet att spekulera. :)

Men det var bra att iMatte förklarar lite för det är lite svårt att veta hur man ska ställa sig annars.

Om någon blir bortplockad, på riktigt, borde det ju inte vara tillåtet att registrera sig som ny användare dagen efter; då blir ju åtgärden totalt menigslös.

Ursäkta MIIG! (med lite tryck på sista ordet, som mina tonårsdöttrar brukar göra) :D

men asså... (som jag själv sa på slutet av sjuttiotalet) - SLUTA!

- Finns det något slags sanningskrav på internet?

- är inte en av fördelarna/nackdelarna på nätet att man kan uppge sig för att vara vem-som-helst?

(ni kan komma med en kvalificerad gissning ;) - men hemligheten förblir min!)

jfr Alix själv - som är mycket noga med sin identitetsintegritet - vilket jag respekterar (och alla andra BORDE)

iMatte kanske helt enkelt har dött/raderats/bortredigerats och återuppstått/skrivit-in-sig-på-nytt/tagits-till-nåder som:

"Den Nye iMatte!"

- Vad vet vi?

...och...

Var det inte det som var tjusningen?

tycker åtminstone J

(som inte skulle ha något emot att återuppstå som "den nye J" - om det nu skulle hjälpa mot något, t.ex. spleen)

Jag begär inte att få veta vem någon är, jag undrade bara vad som hade hänt. Ingen är tvungen att svara, men frågan är fri. Dessutom är jag nyfiken murvel, som bekant. :P

Sanningen är att mitt konto låstes under olyckliga omständigheter * som jag inte tänker gå in på i detalj här (och som jag redan berättat för flera här på annat vis) och i stället för att besvära herr Leijon så skapade jag ett nytt konto när mitt gamla namn blev ledigt igen. ...

Då känner jag mig lugn och fin. Välkommen tillbaka! Eller hur man nu ska säga. Din nya avatar är kul! Och irriterande... :)

Men det var bra att iMatte förklarar lite för det är lite svårt att veta hur man ska ställa sig annars.

:ThumbsUp: Precis min åsikt, tack! :D

Då känner jag mig lugn och fin. Välkommen tillbaka! Eller hur man nu ska säga.

Hmm, man tackar för visat intresse... :) Dock lite förvånad att du välkomnar mig, trodde att du hade en lite sval inställning till min uppenbarelse... :)

Din nya avatar är kul! Och irriterande...

Lite som mina inlägg i Papperskorgen då... :)

Var din begåvade hacker vacker? :P J

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...