Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Windows i Mac Panther?

Iphone guy

Recommended Posts

Hej.

Jag använder en ibook 3g 10.3.9 och undrar om det går att instalera Windows på den.

tror ni att det går att använda windows som huvud system?

eller måste jag använda nåt pararels desktop liknande program? :detvarintejag:

Hej.

Jag använder en ibook 3g 10.3.9 och undrar om det går att instalera Windows på den.

tror ni att det går att använda windows som huvud system?

eller måste jag använda nåt pararels desktop liknande program? :detvarintejag:

Du behöver en Intelmac för att installera Windows på riktigt.

Kan jag inte instalera ett program som kan köra windows då?

Kan jag inte instalera ett program som kan köra windows då?

Det är möjligt att det finns någon emulator, men det skulle knappast fungera till annat än att köra ett segt parti av harpan.

Blir nog inte alls bra med emulator har jag känsla av.

Kanske dags att investera i en Intel-Mac?

Parallells eller Vmware Fusion kommer inte funka om det var det du tänkte på.

Det finns (fanns?) SoftWindows och Virtual PC, där man kunde köra Windows på PowerPC. Jag testade på min iMac G4. Det var segt, segt, segt, segt.

Jag tror inte att det alls går att köra på G3.

• 3 weeks later...

Hakar på denna tråd. Har en G4 Quicksilver 867 mhz 01 och OS10.4. Har fått en cd med M. Virtual PC for Mac 7.0.1 och har även Ms XP pro. Nu fegar jag att testa av rädsla för komplikationer. Trist när fungerande system börjar krångla pga av experimenterande. Ska i princip bara köra en typ uppslagsbok. Ni som provat är det risk för krångel? Hur går jag till väga och hur avinstallerar jag om det behövs?

Jag körde Virtual PC lite grand på min beiga G3 med system 9.2.2.

Segt och segt? Det beror ju på vad man jämför med. Tyckte att det fungerade hyfsat med Word och Excel och en del små etikett-layoutprogram. Minns inte om jag provade Nationalencyklopedien, men det skulle säkert fungera. Om man tar sig lite tid när den läser in artiklar och bilder.

Tyckte förresten att Virtual PC var betydligt bättre än SoftWindows, men det är ju länge sedan nu.

I OS X blir väl Virtual PC precis som vilket annat program som helst, sedan kör man Windows inuti programmet. Det borde inte kunna ställa till mer krångel än något annat program. Men jag lämnar ingen garanti på det.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...