Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Far åt pipsvängen julbord!

Semmelman

Recommended Posts

Skulle förförra helgen ut å äta en god fisk på ett favvoställe, vad står på skylten? Jo Julbord 400 kr! Jo tjena. Skulle nästa helg ut å äta lite efter jobbet då vi inte orka göra nåt hemma, vad står på skylten tror ni? Jo Julbord 400 kr! Jo tjena. Även nästa restaurang samma visa. I går åt jag lunch på ett mysigt nytt ställe, tänkte kanske åka dit å äta med tjejen i helgen, vad står på skylten? Julbord på helgerna 400 kr! Och detta har upprepats minst två gånger till, alltså vi kan inte äta mat för 800 kr på en å samma gång, vi kanske kan äta för 100 kr men vill inte, kan inte, ge 600 kr i dricks, vi vill bara äta god mat, varför ska alla jäklar ha julbord för överallt?

Du får trösta dig med att du slapp få i dig en massa kolibakterier! :D 999 kolibakterier är godkänt 1001 är det inte.

Håller med dig, när jag började min yrkesbana hade jag arbetskompisar som tävlade i hur många julbord de kunde trycka i sig i december, jag tror 12 var rekordet. Idag är det bara för oljeshejker!

Skulle förförra helgen ut å äta en god fisk på ett favvoställe, vad står på skylten? Jo Julbord 400 kr! Jo tjena. Skulle nästa helg ut å äta lite efter jobbet då vi inte orka göra nåt hemma, vad står på skylten tror ni? Jo Julbord 400 kr! Jo tjena. Även nästa restaurang samma visa. I går åt jag lunch på ett mysigt nytt ställe, tänkte kanske åka dit å äta med tjejen i helgen, vad står på skylten? Julbord på helgerna 400 kr! Och detta har upprepats minst två gånger till, alltså vi kan inte äta mat för 800 kr på en å samma gång, vi kanske kan äta för 100 kr men vill inte, kan inte, ge 600 kr i dricks, vi vill bara äta god mat, varför ska alla jäklar ha julbord för överallt?

Fattar du inte det?

600 kronor i dricks såklart.

varför ska alla jäklar ha julbord för överallt?

Kort sagt därför att det kryllar av folk och företag som villigt betalar 400 för att få äta med ögonen. Julbord är rena guldgruvan för många krögare. Jag vet såna som får in nästan hälften av årets intäkter under julbordsmånaden.

Jag tackar konsekvent nej till alla julbordsinbjudningar jag får. Dels är julborden rena Sahara för en vegetarian, dels tycker jag att pengarna kan komma till bättre användning i tex Darfur.

Jag förstår inte heller hur folk kan orka trycka i sig denna vidriga maten fyra veckor innan jul för att äta samma mat hemma på julafton och ett par dager efteråt.

Sen vet jag inte heller vad det som ens berättigar priset julborden kostar? Oftast ingår en Öl eller vatten, sen tar de 40:- per flaska julmust man beställer in. Hutlöst ocker....

Carlisle_united

Mmmmmmmmmm Julbord imorgon på jobbet och julbord ute med jobbet på fredag.

Julbord är kalas gott.

Var länge sedan jag åt julbord på krogen, fick alltid säga nej till alla inbjudningar, hade den ställningen på jobbet att det liksom ingick, man fick vänligt men bestämt tacka nej.

En gång gick med på det, och det var när en larmfirma hade dukat upp ett eget "hemmagjort" julbord, vilket var svårt att tacka nej till.

Räcker annars med den julmat som vi äter inom familjen under juldagarna, sedan är man tji på det, tills nästa år.

(har redan grillat en skinka) :borstatanderna:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...