Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Bilden är blådassig

iMaartin

Recommended Posts

Kom upp på morgonen nu och sitter och undrar om jag gjort nått med ögonen medan jag sov. Men idag tycker jag att bilden på min macbook alu har blivit mer blå än den var igår. jag minns att det blev min förra mac plast också... vid en viss inställning eller nått.. kan man fixa detta på nått sätt?

Köp ett par färgade brillor som filtrerar bort det blå överskottet! B)

Jag tror att den rätta vägen att gå börjar med Systeminställningar > Bildskärmar > Färg. Men det finns säkert någon annan här på forumet som haft samma problem och vet vad som orsakar det, som i sin tur kan ge dig en bättre lösning?

jepp brillor fixade biffen. nu är allt brunt ! :D

nä men nu när jag kom hem så var bilden normal igen. tänkte jag skulle se om jag kan skärmdumpa den nästa gång det händer.... har ju inte ändrat nått och inställningarna såg rätt ut... men tack iaf :D

Thomas Ytterberg

Skärmdump kommer inte att hjälpa eller visa något eftersom de utgår från grafikkortets minne. Vad skärmen sedan visar är en helt annan sak. Ungefär som att säga som att säga "Lyssna hur märkligt högtalarna lät i min stereo häromdagen! Här är en kopia på skivan jag lyssnade på." :)

Ibland får färginställningarna tuppjuck. Har sett det då och då. Ibland piper det till ett varningsljud när man försöker ändra färgprofil. Omstart är lösningen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...