Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Jag lovar att bli mer positiv

snowreeler

Recommended Posts

Jag älskar att spy galla men vill inte skriva allt jag tänker för då skulle verkligen censurskriptet behöva sättas på igen. :borstatanderna: Jag har dock märkt att jag skriver med en väldigt negativ ton, som inte bara förklaras av sorgen efter min hund, för jag när kollar inlägg jag skrivit så är det en röd tråd genom hela år 2008 att jag skrivit med en negativ ton. Sån är inte jag som person. Jag är ingen pessimist så varför skriver jag så här? En trolig förklaring är alla nyheter som skrivs i tidningar och på nätet eller läses upp i TV. De är sannerligen inga nyheter som dåliga nyheter, enligt massmedia.

Så därför ska jag, långt innan nyår ens är aktuellt, lova mej själv att jag ska skriva mer positivt, mera skoj och varje hemsk nyhet ska jag ignorera eller se nåt positivt i. Inte heller ska jag klaga på trådar här i forumet. Ironi och sarkasm tänker jag inte släppa men den ska få utlopp på annat vis. Jag ska också bli mer eftertänksam. Spontanitet får andra stå för. Skriver jag nåt som verkar knasigt är det inte för att jag inte tänkt. Snarare att jag vill få er att tänka. :totaltgalen:

Ingenting jag märkt av att du skriver inlägg på det sättet. Kanske reagerar jag inte för jag själv är en negativ person (tänker jag då :chockadskeptisk: ) Tycker du är som 99% av oss som sitter här en trevlig prick.

-Ta en skogspromenad! :hihihi:

Skogsvårdsstyrelsen letar trevliga skogar: http://www.skogsaktuellt.se/?p=29790&pt=108&m=1422

Formulering är svårt, jag har försökt formulera mig i hela mitt liv! -Det som verkar så bra i tanken blir bara så fel så fel ibland när det släpps ut i tal eller skrift.

Men det är ju en väldig tur om man upptäcker det. Vi kanske är fler som borde kolla våra alster

Jag är som vinden när jag skriver..ibland kan jag ta i väldigt hårt och ställa till skada, utan att vilja mena det, andra ggr smeker jag..att vara ombytlig är en del av min natur

Så snowreeler, fortsätt att vara du är, ömsom söt ömsom salt, undvik bara att bli bitter.. ;)

"-Det är inte ens fel att två träter!"

Det finns en risk med alla "samtal" att det kommer in i en negativ spiral. En säger något som någon annan uppfattar som negativt, den blir ännu lite negativare som en tredje uppfattar som ännu mer negativt.......... ja ni fattar.

Det borde rent teoretiskt vara lika enkelt "att gå andra vägen". En skriver något positivt osv.

Var inne på ett annat forum en stund men hoppade av, där var en oavbrutet arg på livet i största allmänhet nästa var ännu argare och den tredje.. ja där insåg jag tragiken och hoppade jag av. Ingen av de arga var över 21 år!

Jag älskar att spy galla men vill inte skriva allt jag tänker för då skulle verkligen censurskriptet behöva sättas på igen. :borstatanderna: Jag har dock märkt att jag skriver med en väldigt negativ ton, som inte bara förklaras av sorgen efter min hund, för jag när kollar inlägg jag skrivit så är det en röd tråd genom hela år 2008 att jag skrivit med en negativ ton. Sån är inte jag som person. Jag är ingen pessimist så varför skriver jag så här? En trolig förklaring är alla nyheter som skrivs i tidningar och på nätet eller läses upp i TV. De är sannerligen inga nyheter som dåliga nyheter, enligt massmedia.

Så därför ska jag, långt innan nyår ens är aktuellt, lova mej själv att jag ska skriva mer positivt, mera skoj och varje hemsk nyhet ska jag ignorera eller se nåt positivt i. Inte heller ska jag klaga på trådar här i forumet. Ironi och sarkasm tänker jag inte släppa men den ska få utlopp på annat vis. Jag ska också bli mer eftertänksam. Spontanitet får andra stå för. Skriver jag nåt som verkar knasigt är det inte för att jag inte tänkt. Snarare att jag vill få er att tänka. :totaltgalen:

Starkt gjort. Det visar på personlig styrka att inse detta.

Jag har själv lärt mig några saker som jag försöker tänka på

- Du blir bemött som du bemöter andra. = Är du positiv i din framställning lyfts de positiva sidorna fram i en fråga eller ärende.

- Du uppfattas av andra som du upfattar dig själv. Ser du dig själv som en glad och öppen typ med humor kommer andra att färgas av din attityd.

:P

Det verkar som om det ligger i svenskens mentalitet att alltid dra den negativa slutsatsen. Glaset kan bara inte vara halvfullt i sverige utan det måste vara halvtomt... samtidigt som man hänvisar till logik, vetenskap, vädret eller nyheterna..... Det är ungefär som om man säger att det inte kan finnas en Gud med så mycket ondska i världen. Jag brukar hävda att det finns så mycket godhet så Gud måste finnas..... :)

...

När jag startade eget insåg jag snabbt att den svenska mentaliteten är svårförenlig med företagande därför att man måste tro på sig själv och gå sin egen väg. Det gör man inte friktionsfritt i sverige.... men det struntar jag högaktningsfullt i för det ger så mycket mer än att sitta med surströmmingar som "vet allt"..... :totaltgalen:

Det är olika i olika landsändar. Ni får börja vitsa som vi! Inte låta Jante styra "lustighetsnivån".

Skapa en ny kultur!

Ibland tror man hela världen håller på att gå under och så är det bara man själv som kantrat.

Det är olika i olika landsändar. Ni får börja vitsa som vi! Inte låta Jante styra "lustighetsnivån".

Skapa en ny kultur!

Jaha. Och vem är "ni" och vilka är "vi"? Var det en vits? Comply!! :totaltgalen:

Jaha. Och vem är "ni" och vilka är "vi"? Var det en vits? Comply!! :totaltgalen:

Om du inte vet vad en vits är så är du "ni". Om du fattar kul-tur så är du vi! Enkelt va? :pompoms:

Om du inte vet vad en vits är så är du "ni". Om du fattar kul-tur så är du vi! Enkelt va? :pompom:

OK. Vad betyder "pompom" dårå...? :w00t:

OK. Vad betyder "pompom" dårå...? :w00t:

Pom-pom går in under avdelningen: Allmän glädjespridning! :lol:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...