Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vilka sjuka jävlar det finns

snowreeler

Recommended Posts

Jag lyckades ta mig genom hela.

Kommando + förstorar texten så det blir mer lättläst.

Det var inte så jag menade men tack för tipset.

Lars Daniel Dahlbom

Detta är nog vanligare än vi tror.

Bra gjort av 'grannen' att sätta upp en lapp i trapphuset.

Även små små ingripanden kan få konsekvenser eller resultat.

Det var inte så jag menade men tack för tipset.

Nej, det trodde jag inte heller.

Men tycker att vi läser om liknande grejer varje dag, det är trafficking under slavliknande förhållanden, det mördas till höger och vänster, barn far illa. Verkar nästan som om destruktiva krafter hör till vardagen, det är nästan så att man inte reagerar längre.

Amanda, hon som kom tvåa i nån idoltävling, har gjort en "studieresa" till ett afrikanskt land och uttryckte mycket klokt hur hon upplevde det när man fick verkligheten rakt i ansiktet. Att sitta här hemma och förfasa sig lite lagom över svälten, krigsoffren, lemlästning, var inget emot när hon såg verkligheten. Tror till och med att mediabevakningen gör oss här hemma, i hemmets trygga vrå framför 42-tummaren, lite avtrubbade, har vi sett det värsta så är det näst värsta inte lika illa längre.

Alltså för att då återgå till artikeln, jag reagerar också, och vänta tills Poca läst det, men på nåt sett har det blivit en vardag, första reaktionen är vad man skulle vilja göra med de där förövarna, men sen läggs det till handlingarna i hjärnkontoret.

Balooba har flera poänger i det han skriver. Men vad ska man säga? Vi har ju läst detta åtskilliga gånger tidigare och vi kommer att få läsa det igen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...