Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Nya MacBook - grafikproblem

AndersPH

Recommended Posts

För ett tag sen kunda man läsa att både MacBook/Pro hade grafikproblem som kom fram när man spelade. Jag använder inte min MacBook för spel men jag antar att min mac ändå kan ha problemet, skall/kan man provocera, testa fram problemet eller? Trist om man får det efter garantitidens utgång

/anders

För ett tag sen kunda man läsa att både MacBook/Pro hade grafikproblem som kom fram när man spelade. Jag använder inte min MacBook för spel men jag antar att min mac ändå kan ha problemet, skall/kan man provocera, testa fram problemet eller? Trist om man får det efter garantitidens utgång

/anders

Ja och samtidigt är det väl väldigt tråkigt om du försökt "provocera" fram felet under hela garantitiden, och den slutligen ger upp efter garantin gått ut.

Nu har väl berörda modeller (G82 chipset) förlängdgaranti har jag för mig, oavsett vilket så ska detta vara korrigerat i firmware- genom att köra fläktarna hårdare- somliga påstår att det är större sannolikhet att fläktarnas lager mattats ut innan chippet, risken är också ganska överhängande att när väl en fläkt går så går grafikchippet också, och det blir nog svårt att få förlängd garanti isånt fall.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...