Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Är internet gratis på iPod touch?

iSajjmon

Recommended Posts

Jag har gått runt och tänkt lite ;D, är internet gratis på iPod touch?

Om inte, hur mycket kostar de per mb typ.. ? För när jag frågar massa folk vissa säger Ja och vissa säger nej.. Tack.

Eftersom det inte går att ha ett sim-kort i Ipod så går det bara att ansluta till sitt trådlösa nätverk hemma.. SÅ nej det kostar inget..

Eftersom det inte går att ha ett sim-kort i Ipod så går det bara att ansluta till sitt trådlösa nätverk hemma.. SÅ nej det kostar inget..

Ja, men eftersom jag inte har Trådlöst nätverk hemma så kan inte jag använda internet eller ?:S..

Det går väl även på andra, öppna, trådlösa nätverk?

Jag har gått runt och tänkt lite ;D, är internet gratis på iPod touch?

Om inte, hur mycket kostar de per mb typ.. ? För när jag frågar massa folk vissa säger Ja och vissa säger nej.. Tack.

kostar 50 kr Mb iPoden är registrerad hos Apple så dom skickar ut en räkning vid års skifftet

står i avtalet när du köper den :utskallning:

jag kunde inte hålla mig från det :P :P :P

svaret e nej det kostar inget på öppna nät men ska du in på betalnät så står det att du måste betala innan du kommer in.

marcushedenstrom

Bara alle och telly har givit korrekta svar i den här tråden.

Du betalar inte för att ansluta till nätverk med din ipod!

(när du använder ett nätverk som är öppet, hemma, hos en kompis eller liknande)

skall du ansluta till ett nätverk som kostar pengar kommer detta stå på på skärmen,

surfa lugnt! :)

Lyckas du hitta ett öppet trådlöst nät hos tex din granne... klart det INTE kostar något.

Med betalnät menar de tex cloud nätet på järnvägsstationer osv. Men kan du surfa så är det gratis...

Folk som svarat fel här antingen inte vet något eller så vill de bara jä.... du vet...

Bara alle och telly har givit korrekta svar i den här tråden.

så jag hade fel? :whistling:

Se det så här:

1. En iPod Touch och en iPhone ansluter helt annorlunda till Internet. Utgå inte från att de gör likadant.

2. iPod Touch använder trådlösa nätverk på precis samma sätt som din Mac. Kan du ansluta din Mac till ett trådlöst nätverk utan att det kostar något så kan du ansluta din iPod Touch till det utan att det kostar något.

Svaret är alltså ja. Det är helt gratis att surfa med ipod touchen. OM det skulle kosta pengar, så skulle du inte kunna betala det. Den har ju inget simkort.

Svaret är alltså ja. Det är helt gratis att surfa med ipod touchen. OM det skulle kosta pengar, så skulle du inte kunna betala det. Den har ju inget simkort.

Hmm, man kan förstås köpa ett lösenord typ på X2000 även om man inte har SIM-kort.

Hmm, man kan förstås köpa ett lösenord typ på X2000 även om man inte har SIM-kort.

Ja men då är det wifi-access du betalar för och inte telefonnäts-access.

Det är 2 helt skilda saker.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...