Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Macbook - mata ut cd funkar inte?

AndersPH

Recommended Posts

Jag har en ny Macbook, kanonköp, men eftersom jag är en "gammal" PC användare har jag inte vant mig 100% ännu. Knappen "mata ut cd" längts upp till höger funkar inte, skall den programmeras eller? Vore bekvämt att bara behöva klicka på den istället för den andra vägen

/anders :detvarintejag:

Du får hålla den knappen nertryckt några sekunder, det är en viss tröghet i systemet.

Om det inte hjälper, dvs om skivan är defekt, så starta om och håll ner musknappen, så ska den komma ut.

Tanka IceClean, sedan trycker du på "Force Eject"... man kan skriva nått i terminalen oxå, men jag vet inte vad..

Vad är IceClean ett program antar jag.... :skrattaat:

IceClean är en "maintains" .app som jag använder en del, det är inte direkt nödvändigt men kan vara skönt att ha i vissa fall. Poca vet mer om vad du ska ha för program om det är nått du söker.

Du får hålla den knappen nertryckt några sekunder, det är en viss tröghet i systemet.

den "trögheten" är gjord med flit, för att många användare gnällde på att de kom åt knappen och matade ut skivan när knappen reagerade direkt.

infördes under tiger har jag för mig.

• 10 months later...
Jonas_Gunnarsson

Hej!

Jag har samma problem, har testat att lirka ut skivan, har vänt cd-läsaren nedåt. Jag har laddat ner IceClean, men inget fungerar! :( Det verkar som att skivan vill ut, den sticker ut ett par millimeter men det sen går den in direkt igen!

Har ni något mer tips?

Hej!

Jag har samma problem, har testat att lirka ut skivan, har vänt cd-läsaren nedåt. Jag har laddat ner IceClean, men inget fungerar! :( Det verkar som att skivan vill ut, den sticker ut ett par millimeter men det sen går den in direkt igen!

Har ni något mer tips?

Stick in tunna pappskivor för att guida skivan ut. Eller så nyper du tag i skivan med en PLAST-pincett när den sticker ut.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...