Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Är denna affärsidé bra?!

HanSomVillHaEnMac

Recommended Posts

HanSomVillHaEnMac

Var ute och surfade på internet igår, och hittade detta: http://appleworld.uw.hu/

Tydligen är det några svenska polare som åkte ner till england, och började sälja macar till samma pris som dom köpte det för från fabrikerna.

Det är sjukt billigt:)

Prisex.

Senaste Macbook 2.0 Ghz 2 gb 160gb ca 5000kr (459 euro) :totaltgalen: Pris i sverige 11900kr

Kolla detta!!!!

Och frakten kan inte vara särskilt dyr, man betalar väl inte nån tull när det är inom eu va?

Tycker ni att det verkar trovärdigt??

Som vi sagt här tidigare i många trådar, låter det för bra för att vara sant, så är det bluff och båg.

Men, visst, har du pengar som du vill "spela" med, så är det upp till dig.

Drar du nit så är det bara att skaka på huvudet och gå vidare, en erfarenhet rikare.

Nätet vimlar av bluffannonser, och folk trillar dit.

Var ute och surfade på internet igår, och hittade detta: http://appleworld.uw.hu/

Tydligen är det några svenska polare som åkte ner till england, och började sälja macar till samma pris som dom köpte det för från fabrikerna.

Det är sjukt billigt:)

Prisex.

Senaste Macbook 2.0 Ghz 2 gb 160gb ca 5000kr (459 euro) :totaltgalen: Pris i sverige 11900kr

Kolla detta!!!!

Och frakten kan inte vara särskilt dyr, man betalar väl inte nån tull när det är inom eu va?

Tycker ni att det verkar trovärdigt??

Men ge upp nu. "Billiga macar" via en ungersk webbadress? Kanske betala med kreditkort oxå? :) Apple säljer inte till såna priser ens till detaljister.

Men ge upp nu. "Billiga macar" via en ungersk webbadress? Kanske betala med kreditkort oxå? :) Apple säljer inte till såna priser ens till detaljister.

Jag har handlat från dem! Min iPhone köpte jag där. :) Levererades på 9 dagar faktiskt. :kartjej:

Gick ni på den? :hihihi:

Huvudkontoret ligger i ett villaområde (eller snarare ett parhusområde).

Lokalkontoret i London ligger på samma adress som "London Law Agency. Company Registration Agents (Head Office)"

Inget telefonnummer.

Ungersk webbadress. EDIT: Missade att webbadressen går till ett ungerskt webbhotell: http://www.uw.hu/

Inget för mig.

Någon som spanade in Cinema Displayerna?

Stod nämligen att 23" modellen (som idag har utgått) var vit, och att 30" modellen var svart (som den nya 24"). :P

Tydligen är det några svenska polare som åkte ner till england, och började sälja macar till samma pris som dom köpte det för från fabrikerna

är det dina polare är det väl inga problem?

HanSomVillHaEnMac

Nej, det var inte mina polare, men dom hade en annons på eniro på svenska där dom hänvisade till sidan

Nej, det var inte mina polare, men dom hade en annons på eniro på svenska där dom hänvisade till sidan

Tydligen är de 127 anställda... Och så ligger företaget i ett villaområda... Hmm... :fundersam:

Ärligt talat, hur kan någon gå på sådant här?? :o Jag menar, ska det vara en annons gjord i flash där det står "BEDRAGARE"...?

Instämmer, dessutom en Gmail adress! Hur seriöst är det som företag. Bluffff.

Alltså som affärsidé sett är den ju bra, för att inte säga fantastisk. Om man som kund ska gå på det är en helt annan sak. Gissa om de tjänar pengar på folk som går på det!

Det finns ju en chans på miljonen att det är på riktigt. De kan ju ha köpt på sig ett konkurslager..... utan garanti.... utan service... utan hjälp.... nice... :propellerbaver:

Tipsade Apple om sidan nu....

Nu rycker Special police ut... :lol:

Tänk efter nu - köpa Apple-produkter direkt från fabrik?

Hur går det till?

Apple gör beställningen av deras underleverantörer. Produkterna levereras till Apple.

Såvida inte fabrikerna säljer produkter vid sidan av, i strid med avtalen med Apple så kan

du inte köpa direkt från fabrik.

Sedan är det upptill var och en att tro på huruvida en leverantör är villig att sätta hela avtalet med Apple på spel för att kortsiktigt tjäna några mindre summor genom att sälja produkter vid sidan av ordinarie säljkanaler.

Tror någon dessutom på att sådan försäljning inte skulle dra till sig Apples advokater likt flugor på en gödselstack så är det upp till var och en.

post-113-1228743349_thumb.jpg

eller var det dessa pojkarna som nämdes

post-113-1228743531.jpg

Vad är felet med G-mail?

Iofs inget fel, men ett företag borde ha en egen domän, och därmed kunna köra egen e-post... I vissa branscher är det mycket frilansare och dom kan ju ha all möjliga adresser, men då pratar vi om reklam, journalistik mm. Inte försäljning av datorer.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...