Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Synka Outlook utan Itunes!?

Lasse_man

Recommended Posts

Hej!

Jag har en Iphone och på mitt jobb den är inte godkänd att synka Outlook med.

Jag har dock lyckats installera Itunes och synkningen fungerar bara bra, men Itunes avinstalleras hela tiden... Tror att det ligger något script som automatiskt avinstallerar Itunes...

Hur som helst, är det någon som vet av något synkprogram som kan ersätta Itunes?

Det viktigaste är att jag kan synka kalender och kontakter.

Vi kör Windows XP på jobbet.

Tack på förhand!

/Lasse

Säg åt it-avdelningen att itunes bör accepteras. Det är ju apples officiella synk-program. Blir väl inte bättre att slänga in eventuella osäkra tredjepartsprogram som ingen vet vad de innehåller.

Tack för svaret! Håller med dig... Problemet är att vår godkända plattform är Windows mobile och HTC, man har haft Iphone och Itunes på prov, men de klarade ej säkerhetskraven.

Men åter igen, någon som vet en bra synkprogramvara till Outlook (ej Itunes)?

//Lasse

patrikakerman

byt jobb.

Tack för svaret! Håller med dig... Problemet är att vår godkända plattform är Windows mobile och HTC, man har haft Iphone och Itunes på prov, men de klarade ej säkerhetskraven.

Men åter igen, någon som vet en bra synkprogramvara till Outlook (ej Itunes)?

//Lasse

MobileMe skulle kunna lösa det för dig...

• 1 year later...

Tar upp en gammal tråd för jag har samma problem.

Jag löste det genom att synka min iPhone 4 med google calender. Varje dag innan jag går hem så exporterar jag min kalender till en cal-fil och importerar den i google calender. Då synkar sig den mot min iPhone men detta är knappast en smidig lösning.

1. Skaffa g-mail om du inte har det redan
  2. I iPhone 4: Gå till inställningar -> E-post, kontakter, kalender -> Under konton så lägg till din g-mail -> gå sedan in på denna och aktivera kalender -> gå till kalendern -> tryck på "kalendrar" - > kolla att g-mail kontot är förkryssat.
  3. I Outlook: File -> Import and Export -> Export to a file -> Comma separated values (Windows) -> välj "Calender" -> välj plats att spara filen.
  4. I Internet Explorer: Gå till http://www.google.com/calendar -> Logga in -> Tryck inställningar -> inställningar för kalendern -> kalendrar ->importera kalender -> sök upp filen och importera -> KLART!

Jag gör alltså steg 3 och 4 varje arbetsdag. Det känns så omständigt! Jag är trött på att behöva göra detta manuellt.

Finns det en annan enklare lösning?

Har ni inte exchange på jobbet? Riktigt uselt isf.

Exchange.. hmm.. hur vet jag det och vad skulle det hjälpa..?

Glömde skriva oxå att jag måste radera alla kalenderhändelser i google innan jag importerar den uppdaterade versionen eftersom det blir dubbla möten annars av flyttade poster.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...