Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vilken hdd i nya MacBook?

Closetland

Vilken hårdisk skall jag stoppa i macbooken?  

13 members have voted

1. 1. Nå?

• 7200v 200Gb
      8
    • 5400v 250Gb
      5

Recommended Posts

Har idag en plastbook med en 200Gb 7200v hårdisk som rullar på bra...

Väntar på min nya macbook 2,4ghz med 250Gb 5400v hårdisk. Vad skall jag nu göra? Skall jag flytta på min 7200v till den nya macbooken eller skall jag behålla 5400v hårdisken den blir levererad med?

Vad skiljer i praktiken vad det gäller hastigheter? (gärna praktiska exempel)

Tack på förhand

Jag skulle inte flytta en begangnad hårddisk till en ny dator. Om den är ett par år gammal redan vet man inte när den går sönder.

Jag skulle inte flytta en begangnad hårddisk till en ny dator. Om den är ett par år gammal redan vet man inte när den går sönder.

den har mindre än ett år på nacken men du har kanske likväl en god poäng...

till tidigare svar om ljud kan jag säga att jag inte stör mig på ljudet i plastbooken så....

Eftersom systemet kommer att ligga på den.......... 7200 såklart. VRooommmmm :w00t:

Eftersom systemet kommer att ligga på den.......... 7200 såklart. VRooommmmm :w00t:

jaaa det är detta jag funderar på... är det så stor skillnad? vill ju helst det skall vara vroooom :P

Guest WhySoSerious
jaaa det är detta jag funderar på... är det så stor skillnad? vill ju helst det skall vara vroooom :P

Beror på vilken disk du har, har märkt att det kan vara rätt stor skillnad på 7200 och 7200 :D .. Men om du inte störs av ljudnivån så är det väl bara tuta och köra. Kolla in prisjakt om du ska köpa nytt. Men oavsett vad du tar av 7200 vs 5400 så kommer det inte vara några WOW-FAKTOR!

vill du ha fart, då har du bara ett val.. INTEL SSD :borstatanderna: men då får du betala där efter hehe

Beror på vilken disk du har, har märkt att det kan vara rätt stor skillnad på 7200 och 7200 :D .. Men om du inte störs av ljudnivån så är det väl bara tuta och köra. Kolla in prisjakt om du ska köpa nytt.

har för mig det blev hitachin som hade fått ganska fin kritik(förvisso fanns bara 2st 7200v 200GB diskar när jag köpte den)

Efetersom det är fler faktorer än hastigheten på HD-n som påverkar fartökningen så är den inte direkt översättningsbar i %, men piggare blir det. Kanske största skillnaden blir när systemet börjar swappa till HD-n för tillfällig lagring av filer.... dvs mindre med badbollar.

En fråga till som jag inte orkar starta en egen tråd för....

Min tanke är att byta till 7200v disken som idag sitter i plastbooken. Kan jag bara flytta över den till nya macbooken eller blir det så att jag måste krångla med time-machine? Vill alltså ha kvar allt som ligger på den idag.

Vet inte om man bara kan ta ur disken och starta upp i en ny dator och OS X uppdaterar systemkonfigurationen. Men annars så i med disken och gör en arkivera/installera så får du ju med allt på disken och ett nytt och fräscht OS.

Vet inte om man bara kan ta ur disken och starta upp i en ny dator och OS X uppdaterar systemkonfigurationen. Men annars så i med disken och gör en arkivera/installera så får du ju med allt på disken och ett nytt och fräscht OS.

tack før svar. får hoppas det fungerar då mitt timemachine buggat ur och vægrar genomføra backup trots nyformaterad hårdisk och reparerade behørigheter osv. :chockadskeptisk:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...