Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Externt Ljudkort

arahael_swe

Recommended Posts

För att göra en lång fråga kort.

Hur mycket behöver man spendera på ett extrent USB-ljudkort för att få ett lyft i ljudkvalitet från t.e.x macbookens interna ljudkort?

Kort fråga, godtar väldigt gärna lpånga och utförliga svar :borstatanderna:

Sista månaderna har jag bara haft tillgång till min macbook så har testat göra en del musik med det interna och ibland får jag delay och ibland inte vilket gör det totalt värdelöst.

Har en gammal sketen PC stående i min "studio" (a.k.a pojkrummet hos min mor. Jag lämnade PC bakom mig för gott när jag flyttade;P) med ett ganska bra ljudkort och jag inbillar mig att jag hör en ganska stor skillnad i ljudet. Kan till vis del bero på att jag är så ovan vid Logic och att mixa i det programmet, men ja.

Ska inhandla ett vettigt externt kommande vecka dock :)

(Vilket gör att jag stör mig på att de tog bort firewire på vanliga macbooken.

Gör så jag inte vet om jag vågar köpa ett firewire-kort längre >.<)

Jo, precis. Har den nyaste macbooken så jag behöver ju ett usb-kort. Hur är de externa man får för en tusenlapp? Det jag vill egentligen är väl att plugga in en mic åtminstone, och sen kanske få ut lite bättre ljud ur datorn.

Köp ett begagnat för mellan 1000 å 2000 brukar funka och ge lyft. jag märker skillnad iaf mellan interna och mitt Edirol UA-25, vilket för övrigt är ett kort jag kan rekomendera!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...