Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FAQ: iPhone


Marooned

Rekommendera Poster

Den senaste versionen av Yellowsn0W 0.9.6 fungerar utmärkt.

 

Uppdatera

Reboot

Klart

 

Hoppas att det fungerar för er också.

 

/Tele2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 224
  • Created
  • Senaste svar

Tack så otroligt mycket allihopa. Det fungerade perfekt med yellowsnow. Tack tack. Sjukt glad är jag. Nu undrar jag om man kan få in msn i Iphone. Windows live messenger? =D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så otroligt mycket allihopa. Det fungerade perfekt med yellowsnow. Tack tack. Sjukt glad är jag. Nu undrar jag om man kan få in msn i Iphone. Windows live messenger? =D

 

Finns endel sådana applikationer i appstore. Inget officiellt från microsoft dock. Men Palringo är gratis, Beejive är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena

jag har försökt jailbreaka min Iphone. Men lyckas inte. Efter att allt i quickpwn (som jag använder) säger "please wait for you newly modifed device to reboot" händer ingenting med iphonen. Den står bara och tuggar i "uppstartskärmen" (ett äpple/pineapple), och darrar ibland till. Väntat i 1h utan resultat.

 

Läst på diverse sidor om folk som haft samma problem, tyvärr verkar ingen veta hur man ska lösa det. Någon här som vet vad jag kan göra åt det, eller vad jag gör fel?

 

Följt guiden på iClarified.

(en fråga till, man behöver väl inte återställa före man använder quickpwn?)

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena

jag har försökt jailbreaka min Iphone. Men lyckas inte. Efter att allt i quickpwn (som jag använder) säger "please wait for you newly modifed device to reboot" händer ingenting med iphonen. Den står bara och tuggar i "uppstartskärmen" (ett äpple/pineapple), och darrar ibland till. Väntat i 1h utan resultat.

 

Läst på diverse sidor om folk som haft samma problem, tyvärr verkar ingen veta hur man ska lösa det. Någon här som vet vad jag kan göra åt det, eller vad jag gör fel?

 

Följt guiden på iClarified.

(en fråga till, man behöver väl inte återställa före man använder quickpwn?)

 

Tack!

 

 

Läs guiden innan du gör nåt.

 

"These are instructions on how to jailbreak your iPhone with QuickPwn. The instructions have been updated for the latest (2.2) version of the iPhone firmware. Before begining make sure you have restored to firmware 2.2 by clicking the Restore button in iTunes."

 

 

Så jo, du ska återställa före man använder quickpawn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, läst det. Men också läst att man inte BEHÖVER återställa :)

Känns jobbigt att göra det, men får väl göra ett försök med det också då.

Om man syncar (i iTunes) efter jailbreak, får man tillbaks Apps och meddelanden då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du 10.5.6 på macen måste du använda usb-hubb eller lägga in en patch i macen också, annars finns det en begränsning på usb-porten som stoppar jailbreaking

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det, testa att installera denna patchen. Om du sitter på 10.5.6 vill säga..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter på en PC :blushing: så det är nog inte problemet. Ska testa återställa innan jag jailbreakar när jag kommer hem.

Trodde att en av fördelarna med quickpwn var att man inte behövde återställa före...men hade drömt det:P

 

Får man tillbaks Appsen/meddelanden efter en sync?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone eller iPhone 3G?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter på en PC :blushing: så det är nog inte problemet. Ska testa återställa innan jag jailbreakar när jag kommer hem.

Trodde att en av fördelarna med quickpwn var att man inte behövde återställa före...men hade drömt det:P

 

Får man tillbaks Appsen/meddelanden efter en sync?

 

appsen ligger ju i ditt itunes och sms ligger i din backup så det beror på om du återställer med backupen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iphone 3G

 

ang apps/meddelanden.

Ok, med appsen gött, då slipper jag tanka alla dem igen.

Det är väl inte lönt att återställa så fort jag jailbreakat hehe, menar sync - antar att jag inte får tillbaks gamla meddelanden då, men det kan jag överleva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Kan ingen vänlig skäl göra en riktigt bra guide om hur man jailbreakar och låser upp sin iPhone 3G

En RIKTIG idiot klar guide för "dummies"

 

vart man laddar ner och exakt hur man gör.

 

hänvisa inte till någon topic med 100 inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Kan ingen vänlig skäl göra en riktigt bra guide om hur man jailbreakar och låser upp sin iPhone 3G

En RIKTIG idiot klar guide för "dummies"

 

vart man laddar ner och exakt hur man gör.

 

hänvisa inte till någon topic med 100 inlägg.

 

 

Räcker inte länkarna i första inlägget i denna tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iom att det ändras med tiden både med uppdateringar från apple samt uppdateringar från dev team så känns det so det är bättre att hela tide hänvisa till uppdaterade källor än att någon obetald stackare här ska behöva sitta och skriva om en guide några gånger i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iom att det ändras med tiden både med uppdateringar från apple samt uppdateringar från dev team så känns det so det är bättre att hela tide hänvisa till uppdaterade källor än att någon obetald stackare här ska behöva sitta och skriva om en guide några gånger i månaden.

 

 

Japp, och som sagt finns länkar till guider i första inlägget. Såfort det uppdateras så skickar jag PM till någon mod som uppdaterar länkarna i första inlägget. Så om folk bara söker lite innan dom frågar :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Kan ingen vänlig skäl göra en riktigt bra guide om hur man jailbreakar och låser upp sin iPhone 3G

En RIKTIG idiot klar guide för "dummies"

 

vart man laddar ner och exakt hur man gör.

 

hänvisa inte till någon topic med 100 inlägg.

 

Jesus, finns inga gränser för latheten här... iclarifieds guider är alldeles utmärkta. Förstår man inte de så ska man nog inte jailbreaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jesus, finns inga gränser för latheten här... iclarifieds guider är alldeles utmärkta. Förstår man inte de så ska man nog inte jailbreaka.

 

 

:respekt:

 

 

Förstår faktiskt inte heller detta fenomen, går inte att misslyckas med iClarifieds guider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:respekt:

 

 

Förstår faktiskt inte heller detta fenomen, går inte att misslyckas med iClarifieds guider.

 

 

Känns som jag håller på att misslyckas just nu. Scary as hell så jag skriver av mig lite så länge bara... Byggde custom restore med pwnage. DFU mode okej. Väljer custom-made i itunes. Itunes börjar, efter ett tag står det "Itunes could not restore this phone".

 

På telefonen är det ett äpple med en progress bar under som dock fortsätter rulla även efter att itunes sagt att den misslyckats. Nu är den färdig och står kvar så. Vad gör jag nu? Väntat ca tio minuter efter att den rullat färdigt.

 

Precis innan progress baren dök upp såg jag min custom boot screen några sekunder.

 

 

Edit: ok som sagt det var mest för att skriva av sig lite... hehe. Gjorde om restore med samma customfil... nu verkar det fungera, bootneuter kör nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som jag håller på att misslyckas just nu. Scary as hell så jag skriver av mig lite så länge bara... Byggde custom restore med pwnage. DFU mode okej. Väljer custom-made i itunes. Itunes börjar, efter ett tag står det "Itunes could not restore this phone".

 

På telefonen är det ett äpple med en progress bar under som dock fortsätter rulla även efter att itunes sagt att den misslyckats. Nu är den färdig och står kvar så. Vad gör jag nu? Väntat ca tio minuter efter att den rullat färdigt.

 

Precis innan progress baren dök upp såg jag min custom boot screen några sekunder.

 

 

Just det, en grej till: Den frågade inte om bl 3.9 och 4.6 (vilket stod i guiden att den borde). OS X 10.5.5, iphone 2g 1.1.4 upplåst med ziphone.

 

 

Och du har följt den här guiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du har följt den här guiden?

 

nej den här guiden. Men som sagt det var nåt svårgreppbart fel som var trasigt och när jag gjorde om (med samma custom_restore-fil) så funkade det. Synkronisering pågår. Men det var några svettiga femton minuter när den stod och tuggade vid första försöket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för skillnad på QuickPwn och PwnageTool?

Är det någon som vet? Jag har sökt men har bara hittat att båda är skapade av iPhone Dev Team, men vad är skillnaden om det finns någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Med Quickpwn behöver du inte återställa din iPhone, vilket du behöver göra när du skapar en ny installationsfil med Pwnage tool.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet? Jag har sökt men har bara hittat att båda är skapade av iPhone Dev Team, men vad är skillnaden om det finns någon?

 

Det står väl rätt klart på deras sida? I alla fall är Quickpwn "latmans/wizard" versionen av Pwnage tool där du inte kan påverka något i stort sett utan bara trycker 'ok' 'ok' och 'nästa' :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...