Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Så här kan det gå med Vista på Macen..

GangstaMac

Recommended Posts

Jag installerade Windows Vista på iMacen i början av veckan för att spela PC spel.Det gick ganska bra att installera det men det tog tid.

Att installera GTA IV var inte så enkelt, Var en massa krångel och tog cirka 5 timmar.

Äntligen hade jag installerat allt och spelade!

Två dagar senare, Blue Screen of Death:

Jag tog bort hela windows och tänkte "REVENGE" :P Efter det här har jag svurit på att aldrig installera windows igen! :angry2:

post-37234-1228670858.jpg

Bortsett från antikrists avföda på din skärm måste jag få uttrycka min avund inför ditt fina rena skrivbord. Mitt ser ut som Hiroshima eller Nagasaki.

Själv kör jag Vista på iMacen för att spela och det funkar prima. Hade dock problem att installera, men det var faktiskt Macens fel. Ingen blåskärm i Vista än så länge, Osx kraschade direkt när jag startade iMacen första gången och tryckte på powerknappen, så ingen är felfri. :elaktflin:

Jag installerade Windows Vista på iMacen i början av veckan för att spela PC spel.Det gick ganska bra att installera det men det tog tid.

Att installera GTA IV var inte så enkelt, Var en massa krångel och tog cirka 5 timmar.

Äntligen hade jag installerat allt och spelade!

Två dagar senare, Blue Screen of Death:

Jag tog bort hela windows och tänkte "REVENGE" :P Efter det här har jag svurit på att aldrig installera windows igen! :angry2:

riktigt snyggt skrivbord faktist :P

snygga högtalare du hade, får jag fråga vad det är för några och om du är nöjd?

Efter det här har jag svurit på att aldrig installera windows igen! :angry2:

Jag tycker förresten att du ska ändra din ed lite. Du ska aldrig installera Vista igen.. XP är fortfarande ett riktigt bra operativsystem (för att vara windows.. :D)

Blir helt galen i ögonen när jag ser en iMac nu för tiden. Måste bara ha en! Avundsjuk på dig GangstaMac. Det var väll en 20 tum?

Sorry att jag bröt mot trådens ämne men blev galen i ögonen när jag såg bilden på den. Tyvärr har jag bestämt mig för att vänta tills efter janurieventet då det förmodligen kommer nya iMacar.

Funkade GTA IV på den bra föressten? Vilket grafikkort har du på din iMac?

riktigt snyggt skrivbord faktist :P

snygga högtalare du hade, får jag fråga vad det är för några och om du är nöjd?

Tack!

Det är Logitech LS11, Väldigt bra bas i dom, Jätte bra!.Kostade 99:- så det är lätt värt.Ja, jag är nöjd :galetglad:

Jag tycker förresten att du ska ändra din ed lite. Du ska aldrig installera Vista igen.. XP är fortfarande ett riktigt bra operativsystem (för att vara windows.. :D)

Jag håller mig kvar vid mina ord! Ingen mer Windows!!! :elaktflin: På Windows

Blir helt galen i ögonen när jag ser en iMac nu för tiden. Måste bara ha en! Avundsjuk på dig GangstaMac. Det var väll en 20 tum?

Sorry att jag bröt mot trådens ämne men blev galen i ögonen när jag såg bilden på den. Tyvärr har jag bestämt mig för att vänta tills efter janurieventet då det förmodligen kommer nya iMacar.

Funkade GTA IV på den bra föressten? Vilket grafikkort har du på din iMac?

Ja det är en 20"

GTA funkar men man måste ha på minsta inställningar.Jag har ATI Radeon 2600 Pro

skönt man satsar på konsol, spel är ena anledningen till varför man skulle vilja ha Windows, men OS:et är en sån börda så det är ingen bra idé

Vill man spela så bör man köpa en konsol! Kostar ungefär lika mycket som Windows och spelen flyter myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyycket bättre!

Vill man spela så bör man köpa en konsol! Kostar ungefär lika mycket som Windows och spelen flyter myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyycket bättre!

Sitter och spelar COD world of war nu på iMacen, och det flyter förbaskat bra och grafiken är grymt snygg.

Har även en PS3, men sådana här spel ska köras med tangentbord o mus, höll på att bli tokig när jag spelade COD 4 på PS3an.

Sitter och spelar COD world of war nu på iMacen, och det flyter förbaskat bra och grafiken är grymt snygg.

Har även en PS3, men sådana här spel ska köras med tangentbord o mus, höll på att bli tokig när jag spelade COD 4 på PS3an.

Håller solklart med. Pallar heller inte starta mitt xbox 360. Och så låter det som att ha en lövblås i rummet när den är på!

Ja det är en 20"

GTA funkar men man måste ha på minsta inställningar.Jag har ATI Radeon 2600 Pro

ok. Om man köper det bra nvidia grafikkortet till iMac. Då borde det gå med högsta inställning på IV?

Själv så kommer jag aldrig mer att spela på en dator igen! Det är precis som PC vs Mac frågan, på en konsol så fungerar spelen, det vet man! De är skapta för att fungera med varandra. Men kör man spel på datorn så måste man först ta reda på om datorn ens klarar av det! Om den nu klarar av spelet i fråga, så är möjligheten stor att man inte kan suga ut musten ur grafiken. Nu är ju inte grafiken allt, men det är ju ungefär som att man har en TV som inte kan visa alla explosioner i en actionfilm! Eller att man inte får någon sås till potatisen.

Nu har jag ju inte själv ägt en konsol på länge, men man borde kunna köpa tangentbord och mus även till den? Det gick ju till PS2an, så det borde väl gå till PS3an? Det slog ju aldrig riktigt, men jag var nära på att köpa det till min gamla under dess storhetstid. Jag instämmer till att FPS spel gör sig bäst med mus och tangentbord. Tummen är helt enkelt enkelt inte så bra på att simulera precisa kroppsrörelser.

Själv så kommer jag aldrig mer att spela på en dator igen! Det är precis som PC vs Mac frågan, på en konsol så fungerar spelen, det vet man! De är skapta för att fungera med varandra. Men kör man spel på datorn så måste man först ta reda på om datorn ens klarar av det! Om den nu klarar av spelet i fråga, så är möjligheten stor att man inte kan suga ut musten ur grafiken. Nu är ju inte grafiken allt, men det är ju ungefär som att man har en TV som inte kan visa alla explosioner i en actionfilm! Eller att man inte får någon sås till potatisen.

Nu har jag ju inte själv ägt en konsol på länge, men man borde kunna köpa tangentbord och mus även till den? Det gick ju till PS2an, så det borde väl gå till PS3an? Det slog ju aldrig riktigt, men jag var nära på att köpa det till min gamla under dess storhetstid. Jag instämmer till att FPS spel gör sig bäst med mus och tangentbord. Tummen är helt enkelt enkelt inte så bra på att simulera precisa kroppsrörelser.

Finns tyvärr bara några få spel till PS3som har stöd för tangentbord o mus.

ok. Om man köper det bra nvidia grafikkortet till iMac. Då borde det gå med högsta inställning på IV?

Aaa,Det borde väl flyta bra...

Nej, läs runt på lite olika spelforum så ser du att många med betydligt vassare maskiner har svårt att spela GTA 4 med höga inställningar.

Nej, läs runt på lite olika spelforum så ser du att många med betydligt vassare maskiner har svårt att spela GTA 4 med höga inställningar.

Du har ju den bästa iMacen med det bra nvidia grafikkortet. Hur funkar andra spel. Tydligen funkar inte IV med högsta upplösning på den bästa iMac. Funkar andra spel bra? Som kanske inte kräver lika mycket grafik som GTA gör?

Du har ju den bästa iMacen med det bra nvidia grafikkortet. Hur funkar andra spel. Tydligen funkar inte IV med högsta upplösning på den bästa iMac. Funkar andra spel bra? Som kanske inte kräver lika mycket grafik som GTA gör?

Jag har precis spelat igenom Crysis på 1600X1200 med medelinställningar och det flöt utmärkt för det mesta och såg riktigt fint ut. Nu håller jag på med COD World At War och det kör jag med höga inställningar utan några problem. Senaste Halflife 2 episoden kör jag på max i med ca 80-100 fps, så jag är djävligt nöjd med spelprestandan.

enligt nån kompis går det inte spela IV på någon nuvarande dator på högsta upplösning/grafiksettings :totaltgalen:

enligt nån kompis går det inte spela IV på någon nuvarande dator på högsta upplösning/grafiksettings :totaltgalen:

Nej! Gud vad IV kräver prestanda.

Hoppas att de kommer nya iMacar i januraieventet. Hoppas det då kommer med starkare grafikkort. Så jag slipper punga ut 17 för att få det bra grafikkortet till iMac.

För ati radeon 2600 är väll inget vidare grafikkort som är tänkt för att spela tunga spel?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...