Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Netgear mot AirPort Extreme-basstation

westerlu77

Recommended Posts

Jag har en Netgear WGR 614 som jag funkar sådär hemma mot 2 datorer o en iPhone. Segt tycker jag att de blir.

Är de värt o byta till en AirPort Extreme-basstation? Eller har nån något bättre förslag?

Är de värt o byta till en AirPort Extreme-basstation?

Jag har haft tre olika Netgear, 614, 624 och 634 tror jag det senare hette.

Restknappen vissta man snart var den satt på samtliga.

Airporten funkar bara, har inte rört den sen första konfigurationen.

Jag lånar din tråd lite om det är ok? :-)

Jag har samma router som du och tycker den kopplar från internet i tid och otid. därför undrar även jag om Apples alternativ är bättre eller om det är tur eller otur det hänger på? Tittar man på internetforum verkar det nästan som de flersta routrar fungerar bra i vissa sammanhang och mindre bra i andra. Folk har med andra ord mycket skiftande erfarenheter av samma produkt så det är verkligen svårt att få vägledning.

Jag undrar särskilt över AE och om den är bra nog, alltså inte behöver startas om eller väntas ut som min 614 v.9?

Jag lånar din tråd lite om det är ok? :-)

Jag har samma router som du och tycker den kopplar från internet i tid och otid. därför undrar även jag om Apples alternativ är bättre eller om det är tur eller otur det hänger på? Tittar man på internetforum verkar det nästan som de flersta routrar fungerar bra i vissa sammanhang och mindre bra i andra. Folk har med andra ord mycket skiftande erfarenheter av samma produkt så det är verkligen svårt att få vägledning.

Jag undrar särskilt över AE och om den är bra nog, alltså inte behöver startas om eller väntas ut som min 614 v.9?

Som sagt, jag hade samma problem med mina tidigare routrar, tre olika Netgear och även andra fabrikat innan dess, intermitenta hängningar eller att det segade ner. Strömsladden ut och in, sen gick det bra ett tag. Klart irriterande.

Men sen nu i snart trekvarts år har jag inte rört min AP Extreme, det snurrar bara på utan att jag behöver bry mig.

Som sagt, jag hade samma problem med mina tidigare routrar, tre olika Netgear och även andra fabrikat innan dess, intermitenta hängningar eller att det segade ner. Strömsladden ut och in, sen gick det bra ett tag. Klart irriterande.

Men sen nu i snart trekvarts år har jag inte rört min AP Extreme, det snurrar bara på utan att jag behöver bry mig.

Tack för input, såg ditt svar tidigare och undrade över erfarenhet av Airport Express, insåg, dum som jag är, först nu, att AE är förkortningen för båda. hehe...

Airport Extreme är lite för dyr för mig.

Tack för input, såg ditt svar tidigare och undrade över erfarenhet av Airport Express, insåg, dum som jag är, först nu, att AE är förkortningen för båda. hehe...

Airport Extreme är lite för dyr för mig.

Okej, då kommer här en recension av Airport Express. Två stycken har totalpajat precis efter respektive garanti gått ut. Den ena hade legat i sin kartong hela tiden och fungerade bara i en vecka.

Nu har jag två nya, men icke n-varianten, varav den ena sköter sig. Den andra spökar lite när jag skulle reseta den inför en ny konfiguration och det blev mycket trixande, reset på reset, innan jag fick ordning på den.

Sammanfattande betyg:

APEext får fem myror då förutom kvaliteten den även funkar med ansluten HD och skrivare.

APEexp får tre myror då trots den bristande kvaliteten har en funktionalitet med kopplingen iTunes till stereon.

Men pajar nån av mina Expresser igen, då får det vara nog, det blir för dyrt att årligen köpa nya för att ersätta de gamla.

Edit. Jag köpte min Extreme på Tradera för lägre belopp än vad en ny Express kostar.

• 2 weeks later...

Nu har jag en fundering igen..

Airport express för 1695 eller den för 895:- Är de värt pengarna om man har 2 datorer och en iPhone att satsa på den dyrare??

Har köpt en express. Funkar kanon måste jag säga. Kör man mkt musik är de klockrent. Köpte även airfoil som också är grymt när man vill köra ut spotify eller nåt annat.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...