Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Efterlysning

dojdoj

Recommended Posts

Jag har en idé som jagf inte kan göra något av själv.

Någon av er månne?

En väckarklocka...

För att stänga av den så måste man lösa en gåta, en matte fråga, vad är 7x7 eller en annan fråga, typ när dog Palme, när inträffade wtc tornens kolapps. Eller vad som hällst.

Svarar man rätt så stängs larmet av

Idén kommer för att jag vill ha något som får mig att vakna på morgonen. Jag stänger alltid av telefonfan i sömnen och så försover jag mig alltid... :totaltgalen:

Det borde vara lätt att göra en sådan app... Eller?

//Dojdoj

klockren idé!

Fast bättre vore om man var tvungen att surfa till en viss given sida och hitta en viss given info att mata in i programet så man aldrig kan lära sig svaret samtidigt som svaret inte blir omöjligt att lösa.

klockren idé!

Fast bättre vore om man var tvungen att surfa till en viss given sida och hitta en viss given info att mata in i programet så man aldrig kan lära sig svaret samtidigt som svaret inte blir omöjligt att lösa.

Taskigt läge om sidan ligger nere :P

Taskigt läge om sidan ligger nere :P

haha tänkte på det med efter jag skrivit.. men ja i vilket fall behövs något som gör att man vaknar medans man gör det och inte något som går att träna in och blir lika effektivt som snooze knappen typ :P

Ja, jag hade behövt någon vettig väckfunktion själv.

Senaste tiden har jag varit så väck när klockan ringt så det tagit minst en halvminut innan jag fattat vad som försigått och när jag väl fattat så har det tagit ytterligare en halvminut att hitta snooze-knappen.

Sen sussar jag gått i 9 minuter innan samma procedur händer igen.

De dagar jag inte har någon speciell tid att gå upp har det lätt hållit på så i 5 timmar. >.<

Hjälper det inte bara att lägga telefonen en bit bort från sängen så man måste gå upp och stänga av? Jag gör så varje gång jag jobbar tidigt i alla fall.

Jag har en idé som jagf inte kan göra något av själv.

Någon av er månne?

En väckarklocka...

För att stänga av den så måste man lösa en gåta, en matte fråga, vad är 7x7 eller en annan fråga, typ när dog Palme, när inträffade wtc tornens kolapps. Eller vad som hällst.

Svarar man rätt så stängs larmet av

Idén kommer för att jag vill ha något som får mig att vakna på morgonen. Jag stänger alltid av telefonfan i sömnen och så försover jag mig alltid... :totaltgalen:

Det borde vara lätt att göra en sådan app... Eller?

//Dojdoj

Skitbra idé!

Har samma problem.

behövs väl inget prog för detta.

Enkel lösning är att lägga sig i tid och som tidigare skrivare skrev, lägg klockan (eller mobben) en bit i från så man måste gå upp och sätt den på HÖGSTA volym så ska ni se att ni kommer upp!

:kaffe: :kaffe: :kaffe:

Enkel lösning är att lägga sig i tid och som tidigare skrivare skrev, lägg klockan (eller mobben) en bit i från så man måste gå upp och sätt den på HÖGSTA volym så ska ni se att ni kommer upp!

Sluta JIDDRA, du vet tydligen inte vad det handlar om....

Det funkar inte riktigt så du, tro mig, jag går upp och stänger av den med. Och gå och lägga sig i tid? ska jag gå å lägga mig klockan 6 på kvällen då? för att sedan vakna vid 6 på morgonen? då jag lätt sover 12 timmar... Skulle inte tro det..

Jag vet precis vad ni pratar om. Jag själv har en klockradio som låter som sju svåra år men inte går jag upp för det, somnar om lika snabbt igen. Så nu har jag även en mobil lite längre ifrån så jag måste stiga upp för att stänga av den och sen går jag och lägger mig igen å sussa så gott med mobilen i handen eller så ligger den jämte mig och sussa den med :P. Det är tur att man har flextid men den sjunker sakta men säkert :)

Skaffa katt! De låter sig inte "stängas av" och de ger sig i regel inte förrän de fått en ur sängen. Svåra att dressera till att väcka enligt önskat schema dock.

Skaffa katt! De låter sig inte "stängas av" och de ger sig i regel inte förrän de fått en ur sängen. Svåra att dressera till att väcka enligt önskat schema dock.

Jag har katt, den skiter i mig...

Någon som kan fixa ett sådant program? Borde va skitlätt

Jag har katt, den skiter i mig...

Någon som kan fixa ett sådant program? Borde va skitlätt

Samma här, har fyra stycken..

Tyvärr kan jag dock inte göra nåt åt programmet :(.. men hoppas verkligen någon kan! :].

När man stänger av alarmet idag på iphone så drar man bara fingret tvärs över, samma som låset.

Kan man inte göra en app som gör en snitslad bana över hela displayen och där man typ inte får nudda väggen och måste imål på under säg 10sek för att stänga av alarmet?

Och så blir det typ olika banor varje morgon, slumpat av kanske 20-30 banor totalt. ??

Jag vill ha royalties om ni bygger och de blir succe :D

När man stänger av alarmet idag på iphone så drar man bara fingret tvärs över, samma som låset.

Kan man inte göra en app som gör en snitslad bana över hela displayen och där man typ inte får nudda väggen och måste imål på under säg 10sek för att stänga av alarmet?

Och så blir det typ olika banor varje morgon, slumpat av kanske 20-30 banor totalt. ??

Haha, men är det hela världen att försova sig? ;)

Nej men jag har faktiskt samma problem. De som säger "men gå och lägg er tidigt" förstår inte hur det är att vara kvällspigg... Det är faktiskt bevisat i psykologiska studier att det finns morgon- och kvällsmänniskor och det är inte lätt alla gånger att vara morgontrött. Jag är sjukt morgontrött så jag vet vad jag talar om. :D

DU????

Det är trådskaparen som äger tråden, dvs. JAG

alla pengar skall till MITT konto, det var MIN idé. Så det så!!

:utskallning:

DU????

Det hade varit passande med en trevlig smiley också för att betona att du inte är allvarlig... Ser bara så otrevligt ut med ett inlägg som du gjorde nu. :)

DU????

Så du ska få pengarna för att han skrev sin idé i din tråd? >.<

Heeeey Chilla

Det var ju bara på kul... Självklart ska han som faktiskt gör programmet och lägger ut de ha alla stålars för det :)

Sen är de olika sätt att lösa frågan på, du ville ha en frågeställning för att vakna. Jag ville ha en snitslad bana för fingret där man inte får nudda väggen.. Ser du skillnaden i idéerna ?

De finns olika bilmärken oxå, men alla bilar har samma uppgift, osv..

Jag gillade faktiskt min ide :) tyckte den var smart :)

De bästa till alla...

Det hade varit passande med en trevlig smiley också för att betona att du inte är allvarlig... Ser bara så otrevligt ut med ett inlägg som du gjorde nu. :)

:totaltgalen:

Klart jag är ironisk

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...