Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Cocoa/Objective C utbildning

ppeelen

Recommended Posts

Hej,

Jag är från grunden en webb utvecklare (IT-Konsult) och har nyligen börjat pilla lite med XCode och Cocoa. Mitt mål är att kunna skriva OSX samt iPhone apps.

Jag har lite svårt att komma igenom "the basics" och har börjat leta lite efter utbildningar. Jag menar då inte tutorials för det har jag hittat några av, utan jag menar en riktigt utbildning.

Jag har börjat kolla med INIT, men tyvärr har de inget för cocoa, objective-c. Är det någon som vet något företag som ger utbildningar inom detta? Då menar jag inte KTH (om de nu har det).

Mvh,

Paul Peelen

Det enda jag känner till är Big Nerd Ranch. De erbjuder kortare kurser inom flera områden, bland annat Cocoa, Objective-C och utveckling för iPhone. De har ett väldigt gott rykte. Deras Cocoa-instruktör är även författaren bakom kanske världens bästa Cocoa-bok, Cocoa Programming for Mac OS X. Om du inte redan har den, överväg att köpa den.

Programutveckling är ett hantverk. Det finns de som läser femåriga datavetenskapliga civilingenjörsutbildningar och ändå har svårt att få grepp om allt. Nu antar jag att du som IT-konsult inte är helt främmande för programutveckling, men om du inte redan har hyfsad koll på C rekommenderar jag dig att åtminstone ta en kortare titt på det först. Man behöver inte göra någon djupdykning, kan du det här har du i princip all C du behöver.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...