Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vem har den värsta Mac Pron på forumet?


Edsbyn

Rekommendera Poster

Måste ju ha med en kvinna på denna tråd också :-)

 

Model Name: Mac Pro

Model Identifier: MacPro3,1

Processor Name: Quad-Core Intel Xeon

Processor Speed: 2.8 GHz

Number Of Processors: 2

Total Number Of Cores: 8

L2 Cache (per processor): 12 MB

Memory: 10 GB

Bus Speed: 1.6 GHz

NVIDIA GeForce 8800 GT

Display: EIZO ColorEdge 24.1-tumsskärm CG241W med hårdvarukalibrering.

:tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 101
  • Created
  • Senaste svar
Tappade du hakan för att det var en kvinna eller för den imponerande Mac:en? :lol:

Macen såklart :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju ha med en kvinna på denna tråd också :-)

 

Model Name: Mac Pro

Model Identifier: MacPro3,1

Processor Name: Quad-Core Intel Xeon

Processor Speed: 2.8 GHz

Number Of Processors: 2

Total Number Of Cores: 8

L2 Cache (per processor): 12 MB

Memory: 10 GB

Bus Speed: 1.6 GHz

NVIDIA GeForce 8800 GT

Display: EIZO ColorEdge 24.1-tumsskärm CG241W med hårdvarukalibrering.

Har man en sån har man helt klart stålar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man en sån har man helt klart stålar!

Mmm, eller hade iaf... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Model Name: Mac Pro

Model Identifier: MacPro3,1

Processor Name: Quad-Core Intel Xeon

Processor Speed: 2.8 GHz

Number Of Processors: 2

Total Number Of Cores: 8

L2 Cache (per processor): 12 MB

Memory: 6 GB

Bus Speed: 1.6 GHz

Grafikkort : ATI Radeon HD 2600 XT med 256 MB GDDR3

Hårddisk : 2.3 TB ( 2300 GB )

Display:2 X 19 Tum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju ha med en kvinna på denna tråd också :-)

 

Model Name: Mac Pro

Model Identifier: MacPro3,1

Processor Name: Quad-Core Intel Xeon

Processor Speed: 2.8 GHz

Number Of Processors: 2

Total Number Of Cores: 8

L2 Cache (per processor): 12 MB

Memory: 10 GB

Bus Speed: 1.6 GHz

NVIDIA GeForce 8800 GT

Display: EIZO ColorEdge 24.1-tumsskärm CG241W med hårdvarukalibrering.

 

Vad är användningsområdet för denna best?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en bekant som har en Mac Pro 2,8 GHz, 6 GB RAM och 4 TB hårddisk...

 

Används till Video- och bildredigering naturligtvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en bekant som har en Mac Pro 2,8 GHz, 6 GB RAM och 4 TB hårddisk...

 

Används till Video- och bildredigering naturligtvis.

Asså fattar inte vad man ska med en sådan ultradator.

Visst video och bildredegerings-programmen tar mycket ram. Min mac mini klarar final cut express och aperture hyffsat!

Borde betyda att det borde räcka med den bästa iMacen.

Men det är kanske hårddisken och möjlighet att bygga ut datorn så enkelt som gör att man väljer Mac Pron.

 

innerst inne är jag bara avundsjuk på de som har råd med sånna datorer :borstatanderna:.

 

 

Några fler som har en Mac Pro?

Skriv i så fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså fattar inte vad man ska med en sådan ultradator.

Visst video och bildredegerings-programmen tar mycket ram. Min mac mini klarar final cut express och aperture hyffsat!

Borde betyda att det borde räcka med den bästa iMacen.

Men det är kanske hårddisken och möjlighet att bygga ut datorn så enkelt som gör att man väljer Mac Pron.

 

innerst inne är jag bara avundsjuk på de som har råd med sånna datorer :borstatanderna: .

 

Några fler som har en Mac Pro?

Skriv i så fall!

 

Om du lever på att göra saker snabbt (mindre tid är ibland mer pengar) så kan det vara ekonomiskt att köpa snabba grejer...

 

Vissa program tar mindre tid på en snabbare dator = du kan göra något annat under den tiden du annars hade badbollat dig fram i tillvaron...

 

Minin har en lägre initial kostnad. Men tar det tid varje dag, ur din egen plånbok så motiveras du snart av en snabbare dator... Det blir billigare, eller du kan tjäna mer pengar på att datordelen i din produktion tar mindre plats...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du lever på att göra saker snabbt (mindre tid är ibland mer pengar) så kan det vara ekonomiskt att köpa snabba grejer...

 

Vissa program tar mindre tid på en snabbare dator = du kan göra något annat under den tiden du annars hade badbollat dig fram i tillvaron...

 

Minin har en lägre initial kostnad. Men tar det tid varje dag, ur din egen plånbok så motiveras du snart av en snabbare dator... Det blir billigare, eller du kan tjäna mer pengar på att datordelen i din produktion tar mindre plats...

jojo. Blir bara avundsjuk på de som har råd med så bra datorer. Då försöker man intala sig själv att det inte behövs med sånna kraftiga datorer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jojo. Blir bara avundsjuk på de som har råd med så bra datorer. Då försöker man intala sig själv att det inte behövs med sånna kraftiga datorer ;)

Oftast så är det inte en privatperson som har betalat för maskinen utan ett företag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns säkert flera som har, men nu är inte Mac Pro att anse som en "konsumentdator" så jag finner det inte märkvärdigt att om de som har en för sitt yrkes skull och behov utrustar den till vad som krävs.

 

För hemmabruk klarar sig de flesta med en Mac Mini.

Visst har jag råd med en topputrustad Mac Pro, men för mig fyller den ingen vettig funktion.

Behöver inte nån p----förlängare

 

Visst har jag råd med en Gumpert Apollo S, men jag nöjer mig med en Nissan micra...så lyder resonemanget.

 

Varför kan inte alla köpa Lada så behöver ingen känna sig sämre ekonomiskt ställd än andra. Är det någon som såg Top Gear säsong 12 då Jeremy och Slow testar gamla folkbilar...?

 

För det andra är inte en mac pro någon penisförlängare, det är en dator med höga specifikationer. Så länge du sitter hemma eller på kontoret med den och inte skryter på något forum eller för arbetskamraterna är det ett arbetsverktyg. Om du köper en dator för att imponera på tjejer är du helt ute och cyklar, en superdator är en penisförkortare skulle jag vilja påstå. Jag har då inte sätt någon tjej som har tänt på en mac pro, kanske Anna Müller :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej. Den här tråden var mer tänkt som en tråd där folk skriver specer på sin Mac Pro. Inte om bilar och hur tänd anna müller blir :P.

 

Nån mer som har en Mac Pro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså fattar inte vad man ska med en sådan ultradator.

Visst video och bildredegerings-programmen tar mycket ram. Min mac mini klarar final cut express och aperture hyffsat!

Borde betyda att det borde räcka med den bästa iMacen.

Kör lite 3D-rendering med en MacMini...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
okej. Den här tråden var mer tänkt som en tråd där folk skriver specer på sin Mac Pro. Inte om bilar och hur tänd anna müller blir :P.

 

Nån mer som har en Mac Pro?

 

 

HAHAHAHA :tarskratt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätta mig om jag har fel: men att ha, som vissa av er tidigt i den här tråden visade, en mac pro med 2x 2,8 GHz processorer men bara 2 GB minne är väl misshandel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade råd, köpte, har inte råd längre :-P använder det till 3d-rendering, filmredigering och dylikt. är privatperson.

 

skriver inget mer om den.

 

dyr men bra :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räknas inte om man har tre 8600 i källaren, fast det hade vart bättre om de var tre 9600 ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har senaste modellen med 2 x 2.8Ghz Quad, övervägde att beställa 2 x 3Ghz men prisskillnaden är för stor för att motivera lite mer prestanda. Har 6GB minne och inte heller här skulle jag kunna se någon poäng med mer minne eftersom systemet i princip aldrig når upp till maxgränsen. Samma sak med hårddisken. Överväger bättre grafikkort.

 

För min del var möjligheten till minnesuppgradering, hårddiskbyte och möjlighet till olika skärmar avgörande för att välja Mac Pro. Att bara kunna slänga i en ny hårddisk om den skulle pajja är värt många sköna tusenlappar. Känns robust även i övrigt - vad jag behöver, en pålitlig arbetshäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 2007:an, dvs 4x2.66 GHz, med 6 GB RAM, 8800 GT, 2 st SuperDrive, 2 st 1920x1200-skärmar.

Shit. Den datorn är i det saftigaste laget!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit. Den datorn är i det saftigaste laget!!

Nja... :) Den står i min hemstudio, och den räcker precis till som det är nu - men mer minne skulle behövas för alla mjukvarusynthar.

 

Edit: Datorn ligger i garderoben på dämpkuddar från Sonic Design. Helt tyst och skönt i studion :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...