Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Modda hardstyle!

Dennis_Sk

Recommended Posts

Som Amigan är man ju van vid att fixa och dona lite med sin hw och har planer även för min hitills orörda macbook pro.

Först ut är att jag ska fixa en hdd-led. Någon som gjort det förut? Hade det varit en vanlig ide-disk hade det väl varit ganska simpelt egentligen men sata-diskarnas pinout är ju lite annan... :P

Allra helst ska samma led vara kopplad både till hdd'n och dvd'n men i värsta fall får man väl göra två. Tanken är nu då att sätta 1 eller 2 nersänkta leds t.ex precis ovanför powerknappen men får se var det finns plats.

Step 2 är att göra ett chassi som är genomskinligt. Kanske bara topassy runt tangentbord och touchpad, botten blir ju inte lätt. :P

Någon annan hardcore-modder här på forumet?

Har aldrig sett en snygg moddning.

Har du neonrör under bilen också?

Det där va väl onödigt? Exakt vad menar du med det? Skulle man vara något speciellt då? Du får gärna vidareutveckla det där.

Men for the record, nej det har jag inte...

suck!

Carlisle_united
Har aldrig sett en snygg moddning.

Ha ha!

Right in the smacker!!! :D

modda ska man göra med fula saker, som en pc. macar är svåra att överträffa

Ronny Nilsson

Sätta kåt-ljus i en MacBook Pro???

Skulle aldrig falla mig in, men till syvende og sidst är det ju en smaksak.

Med tanke på hur trångt det är inuti så är det ju dessutom ganska riskfyllt. Finns ju en stor chans att man sitter där med ett blinkande bokstöd om det vill sig illa...

Det där va väl onödigt? Exakt vad menar du med det? Skulle man vara något speciellt då? Du får gärna vidareutveckla det där.

Men for the record, nej det har jag inte...

suck!

Märkte att det lät störigare än jag menade, sorry.

Vad jag menar är bara att det, enligt mig, aldrig blir snyggare när man moddar.

Liknelsen med neon på bilen var bara att neon under bilen är inte heller så lyckat.

Massa extra belysning och regnbågsfärgade fläktar osv kanske inte skulle vara så snyggt,

men typ ngt colorware liknande projekt kanske inte behöver vara så dumt=)

post-35631-1228606942_thumb.png

Märkte att det lät störigare än jag menade, sorry.

Vad jag menar är bara att det, enligt mig, aldrig blir snyggare när man moddar.

Liknelsen med neon på bilen var bara att neon under bilen är inte heller så lyckat.

Tack! Nöjer mig med det. :)

Vill vidareutveckla det här lite grann. Vill inte påstå att jag är en sån som ska ha 800 färger och dånande krimskrams. När jag tänker på min hdd-led så är inte tanken att ha en jäkla massa lampor utan isf ungefär av samma typ som sitter på öppna-knappen, en liten och diskret sådan. Och sjävklart då en vit. :D

Att göra ett genomskinligt topassy är heller isf inget för att det ska sitta en massa lampor och lysa upp hela rummet utan därför att moddarna man gjort ska synas isf.

Neonrör, lysande fläktar och liknande julljull håller jag med om att det hör till den fula pc-världen.

Hoppas jag gjorde någon klokare på mina tankar...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...