Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari eller Firefox?


TobbeQ

Rekommendera Poster

Båda installerade, men som någon annan skrev så använder jag med safari 98% av tiden.

 

Safari har en skön känsla bara. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..för korkad för Safari. Begriper inte hur bokmärkeshanteringen är tänkt att fungera (jodå, jag har en massa bokmärken och det är möjligt att jag gör rätt, men det känns inte smidigt). Använder alltså Opera bara för att vara motvals. Känns enklast att jobba med den även om Safari är snabbare och Firefox mer kompatibel :-) Man är väl vanedjur antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått över till Safari i lite större utsträckning än tidigare. Men jag skulle tro att det blir 85% Firefox och 15% Safari. Fördelen med Safari är när det finns PDF-dokument man vill läsa men inte ladda hem. Samt att vissa typer av videoklipp verkar fungera bättre där. Har även fått för mig att Safari är säkrare när det gäller att göra bankärenden. Har dock inga belägg för det. Bara en känsla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är riktigt irriterande med safari är popup blockern. den fungerar inte som den ska reklam rutor kommer upp fast att man markerat att dem ska blockeras. Någon som har ett tips på ett enkelt och smidigt plugin för popup block

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som gillar Onyx, där kan man, i alla fall förr, tweaka så att Safari visar det den laddar in, innan allt är laddat.

 

Det var ungefär det jag sa.... men det går ju inte fortare för det..... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder i regel nästan bara Firefox, och har gjort det de senaste åren, men funderar på att byta till Camino. Jag upplever helt enkelt Firefox till Mac som väldigt buggigt, och mitt tålamod börjar tryta. Man hoppas hela tiden på att det ska fungera bättre i nästa uppdatering, men icke. Länkar som slutar svara, stilmallar som försvinner... Så har det varit i bägge mina macbookar, med eller utan plugins. Har inga problem med Firefox i Windows, så där kommer jag att fortsätta att använda det.

 

Safari använder jag då och då. Det är snabbt och stabilt, men jag är inte helt nöjd med användargränssnittet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

codes4mac.com :propellerbaver:

 

 

kan du inte göra en riktig länkning för på den sidan hittar man inget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-28798-1228417458_thumb.png

 

Öh varför har du Safari 4.0 när vi andra dras med 3.1.2? -Har programuppdatering slöat till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3.2 är vad jag vet den senaste versionen. Men nu ska jag kolla programuppdatering för säkerhets skull.

 

Har hämtat och installerat 3.2.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag uppdaterat från 3-1-2 till 3-2-1 och märker egentligen ingen skillnad annat än att ettan och tvåan är omkastade. Fattar fortfarande inte varför inte programuppdatering fixat det själv.

Safari 4 är tydligen en utvecklarversion, antagligen knökfull i buggar och skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag uppdaterat från 3-1-2 till 3-2-1 och märker egentligen ingen skillnad annat än att ettan och tvåan är omkastade. Fattar fortfarande inte varför inte programuppdatering fixat det själv.

Safari 4 är tydligen en utvecklarversion, antagligen knökfull i buggar och skit.

Gå till äpplemenyn/systeminställningar...

 

Klicka på programuppdatering så får du upp följande fönster. Kolla att "Leta efter uppdateringar" är ikryssat.

 

post-528-1228469709.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt att bygge numret är lägre än min Safari 4 :rolleyes:

Nej, inte alls konstigt, klart att du får den buggigaste av de nya... ;)

 

Skämt åsido: Jag kör Tiger-versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till äpplemenyn/systeminställningar...

 

Klicka på programuppdatering så får du upp följande fönster. Kolla att "Leta efter uppdateringar" är ikryssat.

 

post-528-1228469709.png

 

Det är förkryssat, iTunes, Java och säkerhet och en hel massa är nytt och uppdaterat men inte Safari!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som ett fall för Ytterberg. :finder:

 

Det var väl regnmåne över Sillicon Valley samtidigt som det var nymåne här. Tycker mig ha märkt att datorer påverkas av det mest konstiga man kan tänka sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari 4 är tydligen en utvecklarversion, antagligen knökfull i buggar och skit.

Har faktiskt inte hittat en enda bugg i min Safari 4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis laddat ner safari 4, känns mycke snabbare än 3.an

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...